Yorglass Yönetim Kurulu Üyesi Sayın Merve Yorgancılar ile söyleşi
Mart 2021

Değerli BEYSAD Okurları;
Kendilerini tanımaktan büyük gurur duyduğum Genç BEYSADLI, profesyonel ikinci ve üçüncü nesil başarılı iş insanlarını sizlerle de tanıştırıyor olmaktan büyük keyif alıyorum. Bizlere ve şirketlerine kattıkları değerler ile geleceğe ilişkin umut doluyum. Kendilerini tanımış olmakla, Dünyaya farklı bakış açılarını görebiliyor olmakla kendimi şanslı hissediyorum. Bu sayımızda Yorglass Yönetim Kurulu Üyesi Sayın Merve Yorgancılar’ı sizlerle tanıştırmak istedim. İnanıyorum ki samimi cevapları benim kadar sizleri de etkileyecek… Kıymetli zamanlarını ayırdıkları için kendilerine teşekkür ediyorum.

Sizi tanıyabilir miyiz?
Merve Yorgancılar ben, sanayici bir ailenin en küçük ve tek kız çocuğu olarak 1995 yılında İstanbul’da doğdum. Sabancı Üniversitesi Psikoloji Bölümü mezunuyum ve doğduğum günden beri işine tutku ile bağlı bir babanın kızıyım. Yani işin mutfağında büyüdüm. Aslında ilgili alanım daha kreatif işler. Yaratıcı işler yapmayı, farklı fikirler üretmeyi ve hayata geçirmeyi çok seviyorum. Bu fikirleri nasıl uygulamalıyım, nasıl hayata geçirmeliyim öğrenebilmek için de farklı ajanslarda çalışarak fikir üretimi anlamında çeşitli deneyimler kazandım. 2019 yılında da bu deneyimlerim ile Yorglass’taki iş hayatıma başladım.

Firmanıza ve yaptığı çalışmalara ilişkin bilgi verir misiniz?
Temellerimizi Yorsan olarak 1974 yılında attık. Yorglass ile 1989 yılında Türkiye’de ilk dekoratif cam üretimini gerçekleştirirken, aynı yıl Orim Beyaz Eşya camı fabrikamızı hayata geçirdik. 2003 yılında Orim fabrikasını satarak, Beyaz Eşya Sektörü ’ne biraz ara verdik. Fakat 2012 yılında Beyaz Eşya Sektörü’nde hala tedarikçileri olmaktan gurur duyduğumuz ve birlikte çok güzel işlere imza attığımız iş ortağımızın “Mutfaklara Geri Dönün” çağrısı ile sektöre yeniden girdik. Şimdi bakıyorum da sektöre girişimiz bizim için gerçekten çok doğru bir karar. Bolu, Eskişehir ve 2020 sonunda faaliyete geçen Çerkezköy Beyaz Eşya Camı fabrikalarımızla sektörde hızla ilerlemeye devam ediyoruz. Bu büyüme de hem bana hem de Yorglass ailesine büyük bir heyecan veriyor.

Bugün geldiğimiz noktada üretimimizi Türkiye’de 5 farklı şehirde kurulu 6 tesisimizde gerçekleştiriyoruz. 1300 kişiye istihdam sağlıyoruz. Endüstriyel cam işleme ve düz cam ticareti alanlarındaki birikim ve tecrübemizle birçok sektör için çözüm ortaklığı yapıyoruz. Üretim ve ticari faaliyetlerimizi Yorglass Ticaret, Yorglass Satina, Yorglass Ticari Soğutucu ve Yorglass Beyaz Eşya iş üniteleri altında gerçekleştiriyoruz.

Hangi sektörlere hizmet veriyorsunuz?
Yorglass Ticaret çatısı altında aralarında düz cam, renkli reflekte, kaplamalı, ayna, lamine, buzlu camın da yer aldığı geniş ürün yelpazemiz, uzun yıllara dayanan birikimi ve tecrübemizle ulusal ve dünya çapındaki müşterilerimize hizmet veriyoruz. Yorglass Satina olarak ise dekoratif cam üretimiyle yaşam alanlarında camı bir ifade biçimi olarak kullanıyoruz. Ayrıca Yorglass Satina işletmemiz de temel doğal kaynaklarımızın korunması ve çevrenin zarar görmemesi için oluşturulmuş alt yapısı ile sektörün ilk “Karbon Ayak İzi” sertifikasını almaya hak kazandı. Çevresel anlamda da sektöre öncülük etmek ve bu bilinçle bir şirket kültürü oluşturmak önceliklerimiz arasında yer alıyor. Ticari Soğutucu çatısı altında yüksek performanslı, teknolojik cam ve sistemler geliştiriyoruz. Dondurma dolapları, kasap reyonları, içecek dolapları, derin dondurucular, özel üretim pastane reyonlarından sütlük market dolaplarına kadar birçok farklı kategoride bulunan dolaplara özel cam ve kapı çözümleri sunuyoruz. Beyaz eşya kategorisinde Bolu fabrikamızda Beyaz Eşya Sektörü’nün dev üreticileri için fırın ön kapak camı, fırın iç kapak camı, fırın üst kapak camı, fırın kontrol paneli camı, ocak camı (bek tablası) ve buzdolabı raf camları üretiyoruz.

Firmanız ile yollarınız ne zaman kesişti?
Yorglass’la yollarımız doğduğum an kesişti. Resmi olarak ise, 2019 yılında Kurumsal İletişim departmanı ile başladı. Şöyle bir düşündüm de bu yaşlarda bu büyüklükte bir şirketle yollarımın bambaşka bir şekilde kesişmesi eminim çok heyecan verici olurdu. Fakat şu an duyduğum heyecan çok daha farklı, birçok başarıya imza atmış bir babanın çocuğu olmak hissettiğim sorumluluğu kat ve kat arttırıyor.

Mutfakta işi öğrenmeyi çok önemsiyorum. Ekiplerimizde yapılan işlerin önemini ne kadar iyi anlarsam şirkete daha fazla değer üreteceğime inanıyorum. Bu yüzden farklı departmanlarda farklı iş yapış şekillerini öğrenerek, ilerlemeyi hedefliyorum.

Firmanızın organizasyon yapısı hakkında bilgi verir misiniz?
En heyecan duyduğum konulardan biri de organizasyonumuz ve organizasyonumuzun büyüme hızı. 2019 yılında göreve başladığımda şirketimizde 600 kişi çalışıyordu. Şu an 2021 yılındayız ve biz 1300 kişilik kocaman bir aile olduk. Dinamiklerimiz organizasyonel anlamda da büyük gelişmeler gösteriyor. Bu gelişme hem beni hem de çalışma arkadaşlarımızı çok heyecanlandırıyor. Hızla büyüyor ve gelişiyoruz. Yapılanmamız üzerinde titizlikle çalışıyoruz.

Organizasyonu tam kavrayabilmek çok önemli, bu sebeple yapılanma değişikliğine, insana ilk dokunan departmanımız insan kaynaklarından başladık. Yeni direktörümüz, yeni ekip arkadaşlarımız ile dinamik ve tüm kuşakların ihtiyaçlarını anlayarak çözüm üretebilecek bir departman haline getirdik. Ana amacımız farklı kuşakları Yorglass kültüründe orta değerler ile bir araya getirmek.

Mesela genç arkadaşlarımızın işlerini çağın da gerekliliklerini göz önüne alarak daha eğlenceli hale getirmek istedik ve oyunlaştırma tabanlı “MING” adını verdiğimiz şirket içi bir uygulama geliştirdik. MING’in hedefi; günlük yaptığınız işleri daha keyifli bir hale getirmek, yönetici ve çalışan iletişimini arttırmak, şirket içinde yapılan işlerden herkesin anında haberdar olmasını sağlamak. Yeni nesil sosyal platformumuz “MING”, aynı zamanda da çevresel sürdürülebilirlik hedeflerimize ulaşabilmek için, enerji, fire, su tüketimi vb. alanlarda tüketim oranlarımızı azaltmak üzere işletmelerin birbiri ile yarıştığı bir etkileşim alanı olarak tasarlandı. Amacımız, tüm işletme faaliyetlerimizin çevreye olan etkilerini minimuma indirmek. Yeni ürünlerin geliştirilmesinde, üretim teknolojilerinin seçilmesinde, iş ortaklarımız ile olan işbirliklerimizde ve çalışanlarımızın gündelik işlerinde çevresel konular önemli bir rol oynamakta. Özellikle, ekolojik izlerimizi daha da düşürmek ve kaynaklarımızı mümkün olduğunca daha verimli kullanmak istiyoruz.

Tüm bu içeriklerle beraber uygulamanın en çok heyecanlandıran diğer bölümü ise MING ile tüm çalışma arkadaşlarımız şirket hedeflerine şeffaf bir şekilde erişim sağlayabilecek ve hızlı bir şekilde adapte olabilecek.

Pandemi ile en önemli gelişim alanlarımızdan biri de bilgi teknolojileri oldu. Halihazırda yeni teknolojileri kendine adapte etmeyi çok seven bir şirketiz. Pandemi döneminde de hız kesmeden hem yatırımlarımızı hem de Endüstri 4.0 alt yapısı ile tasarlanmış fabrikalarımızın süreçlerini her gün bir adım daha öteye taşıyoruz. Son olarak da Bilgi Teknolojileri Direktörlüğümüz ERP dönüşümü için ciddi bir çalışma içerisinde. Şirketimizin büyüme hızı bu dönüşümü de beraberinde getiriyor. Yeni nesil teknolojiyi seviyor ve her alanda bu dönüşümü çok önemsiyoruz.

Ar-Ge yatırımlarımız tüm hızıyla devam ediyor. 2021 yılı itibari ile başlayan ve yıl sonunda tamamlamayı hedeflediğimiz Ar-Ge merkezimizi ve bununla beraber oluşacak yeni yapılanmamızı sektörümüzün hizmetine sunacağız. Tüm bunlar olurken yeni yapılanmalara bağlı departmanlar kuruldu, farklı pozisyonlarda birçok arkadaşımız aramıza katıldı. Bunların her biri benim için çok gurur verici adımlar.

İhracat oranlarınızdan ve en çok hangi ülkeye ihracat yaptığınızdan söz eder misiniz?
Yorglass olarak 60’a yakın ülkeye ihracatımız bulunuyor. Ağırlıklı olarak Avrupa Birliği ve ABD’ye ihracat yapıyoruz. Gündemimizde yeni pazarlar da yer alıyor. Müşteri odaklı üretim anlayışımız, sürdürülebilir ve yenilikçi çözümler üretme yetkinliğimiz sayesinde ihracat ağımızı her geçen gün büyütmeyi başarıyoruz. Yarım asırdır Türkiye’de üretim yapan bir şirket olarak, ihracat performansımızı artırmak her zaman önceliklerimiz arasında. 2021 yılında ihracat ağımızı genişletmeyi ve ülkemiz ekonomisine daha fazla katkı sağlamayı hedefliyoruz.

Sizi rakiplerinizden ayıran özellikleriniz nelerdir?
Yorglass olarak can damarı birçok sektöre ve Türkiye’nin alanında en büyük şirketlerine hizmet veriyoruz. Bizi bu denli tercih edilen yapan ise rakiplerimize kıyasla benimsediğimiz çalışma anlayışımız, teknolojik alt yapımız ve müşteri memnuniyeti kapsamında yürüttüğümüz çalışmalarımızdır. Müşterilerimiz, tüm faaliyetlerimizin ve iş süreçlerimizin merkezinde yer alıyor. Çünkü Yorglass olarak sadece cam değil, çözüm üreten bir şirketiz. Yenilikçi ürünlerimiz, teknoloji yatırımlarımız ve sürdürülebilirlik odaklı hizmet anlayışımızla müşterilerimizin sadece ihtiyaç ve taleplerini değil aynı zamanda satış sonrasında da gerek duydukları çözümler için en yakın iş ortağı olarak hayatlarını kolaylaştırıyoruz.

Tüm bu hizmetlerimizin yanı sıra müşterilerimiz için çeşitli eğitim ve seminer organizasyonlarına da imza atıyor, bilgi ve deneyim alışverişinde bulunuyoruz. Bu kapsamda müşterilerimizi anlayarak doğru yaklaşımı geliştirmek için deneyim odaklı bir çalışma prensibi ortaya koymaya karar verdik ve eğitim serimizi başlattık. Eğitimler aracılığıyla müşterilerimizle birebir iletişime geçebiliyor ve bu doğrultuda ihtiyaçlarını ilk ağızdan duyabiliyoruz. Bu durum aradaki engelleri kaldırıyor, daha sıcak bir ilişki için uygun koşulları sağlıyor. Eğitimler sayesinde müşterilerimize aldıkları ürünlerle ilgili daha detaylı bilgiler verebiliyor, ürünleri daha efektif şekilde kullanabilecekleri ipuçlarını doğrudan aktarabiliyoruz.

Yeni yatırım ve Ar-Ge’ye yönelik çalışmalarınıza ilişkin bilgi alabilir miyiz?
Yorglass olarak dünya pazarına yenilikçi ürünler ve katma değerli projeler sunmak, uluslararası rekabet ortamında varlığımızı daha ileriye taşımak amacıyla temeline inovasyonu koyduğumuz stratejilerimizle Ar-Ge merkezi yatırım çalışmalarımıza başladık.

En büyük amacımız müşteri beklentilerini en üst düzeyde karşılayarak sektörümüzde her anlamda öncü konumda olmaktır.

Geleceği şekillendiren teknolojileri ve inovatif yaklaşımları cam üretimine entegre ederek değişen beklenti ve taleplere cevap veriyoruz. Türkiye’nin ilk dekoratif ve mat cam üreticisi olarak yalnız ilklere imza atmayı değil aynı zamanda en iyiyi sunmayı amaçlıyoruz. 2021 yılında yatırımına başladığımız Ar-Ge merkezimiz yıl sonuna kadar faaliyete geçecek. Akılcı ve yenilikçi bir çalışma prensibiyle bu merkezin sektöre inovatif ürünler sunmada yeni bir yol açacağını düşünüyoruz.

Teknolojik alt yapımız sayesinde müşterilerimize özel desenler ile, kişiselleştirilmiş tasarımlara imza atıyoruz. Çünkü kişiler artık yaşam alanları, ofisler, evler ve daha birçok iç mekânda kendilerini ifade edebilecekleri, kendilerini yansıtabilecekleri kişiselleştirilmiş tasarımlar görmek istiyorlar. Son teknoloji ekipmanlarımızla cama yeniden hayat veriyor, müşterilerimizin tasarım anlayışına uygun karakteristik stiller yaratıyoruz.

Teknoloji bizim için çok güçlü bir argüman. Bu noktada geleceği şekillendiren teknolojileri iş süreçlerimize dahil ederek birçok yeniliğe imza atıyoruz. Geçtiğimiz sene küresel cam sektörünün liderlerini buluşturan Glasstec Virtual Fuarı’nda VR Showroom, cam sektöründe ilk kez Yorglass tarafından kullanıldı. VR deneyimlerinin en dikkat çeken özelliği ise müşterilerin, ürünlerin renklerini Yorglass ürün yelpazesine göre ve kendi tercihlerine göre konfigüre edebiliyor olmaları oldu. Dijital alanda sunduğumuz VR Showroom gibi teknolojik çözümler hem hizmet verme şekillerini bir üst noktaya taşıyor hem de verilen hizmeti kişiselleştirilebilir bir deneyime dönüştürüyor.

Pandemi sürecine ilişkin yaptığınız çalışmalar; 2020 nasıl geçti ve 2021 için öngörüleriniz nelerdir?
Tüm dünyayı etkisi altına alan pandemiyle birlikte Yorglass olarak çalışmalarımızı yeni normale adapte ettik. İlk süreçte, ofis ve fabrikalarımızda gerekli tüm sağlık ve güvenlik önlemlerini alarak faaliyetlerimize devam ettik. Mümkün olan departmanlarda evden çalışma modeline geçtik. Dünyanın yaşadığı teknolojik kabuk değişimi ile birlikte birçok süreci dijital alana taşıdık. Bu konuda da son yıllarda dijitalleşmeye yaptığımız yatırımların büyük faydasını gördük. Teknolojiyi en üst seviyede kullanarak video konferans sistemleri ile özellikle yurtdışında, ihracat yaptığımız müşterilerimizle iletişimimizi aktif bir şekilde sürdürdük. Aynı şekilde dijital pazarlama çalışmaları kapsamında çalışmalarımıza devam ettik. Multi Chanell (çok kanallı) pazarlama yaklaşımı doğrultusunda müşterilerimize her kanaldan etkili bir şekilde ulaşacak aksiyon geliştirdik. Bu kanallardan biri olan sosyal medya hesaplarımızı aktif şekilde kullanarak bu mecradaki dinamiklere uygun olarak içerikler geliştirdik.

Fabrikalarımızdaki tüm önlemlerle beraber Covid-19 Güvenli Üretim sertifikası alan ilk firmalardan olduk.

Firmamızın büyüme stratejileri kapsamında, Ticari Soğutucu iş ünitemizde kapı ve çerçeve sistemleri kategorisini ürün portföyümüze ekledik. Yeni kategorimiz, Ticari Soğutucu sektöründe özellikle market dolabı, üreticilerinin her zaman ihtiyaç duyduğu bir kategoridir. Yalıtımlı cam üreticisi bir firma olarak tedarik zincirinin bir üst seviyesinde de müşterilerimize hizmet sağlayarak, her yıl bu kategorideki hacmimizi kontrollü bir şekilde büyütmeyi hedefliyoruz. Bu ürün grubunu pandemi ve benzeri dönemsel bir fırsat olarak değil, kalıcı olarak bünyemize kattık. Aynı zamanda artan taleplere bağlı olarak Çerkezköy’de beyaz eşya camı fabrikamızı hayata geçirdik. Bu fabrika ile üretim kapasitemizi yüzde 20 oranında artırmayı, ihracatımızı ise 5 sene içerisinde iki katına çıkarmayı hedefliyoruz.

2021, bizim için bir teknolojik kabuk değişimi yılı olacak. Şirketimiz çok ciddi bir kültürel dönüşüm içine girmiş bulunuyor. Bu kapsamda üretim proseslerimizden yönetim süreçlerine kadar her aşama ve faaliyet bu kültürel değişim kapsamında yeniden ele alınıyor. Bunun için tüm şirkette Agile metodunu uygulayacağız. Yazılım anlamında en etkili ve verimli yöntem olan Agile metodu, değişime sürekli uyum sağlamayı ve karmaşıklığı yalın çözümlerle nötralize etmeyi kolaylaştıracak. Bu noktada Yorglass olarak Agile ile müşteri odaklı olarak kesintisiz değer üretmeyi hedefliyoruz.

2021 yılı sürdürülebilirlik temelleri politikalarımızın devamı için de çok verimli bir yıl olacak. İlk enerji politikamız yayınlandı. Bu yıl içinde faaliyetlerin tamamlanmasını hedefliyoruz. Daha yaşanabilir bir dünya ve daha güzel bir gelecek için ortaya koyduğumuz sürdürülebilirlik vizyonumuz ile gelecek nesillere karşı sorumluluk bilinciyle hareket etmeyi sürdüreceğiz. Çevre ve insan odaklı bir çerçevede şirketimizin faaliyetlerini küresel, makroekonomik, çevresel ve toplumsal trendlere entegre edeceğiz.

Sanayi 4.0’ın Türkiye gelişimini nasıl görüyorsunuz? Bu yönde ön çalışmalarınız, tedbirleriniz var mı?
Dünya büyük bir tarihi dönüşümün eşiğinde. Bu dönüşümü başlatan en önemli itici güçlerin de başında dijital teknolojiler ile tetiklenen çağımızın yeni endüstriyel devrim vizyonu olan 4. Sanayi Devrimi geliyor; bir nevi dijital dönüşüm çağı olarak da adlandırılıyor. Endüstri 4.0 kavramı tüm sektörleri etkiliyor, yeni iş modelleri yaratıyor, alışılan düzenleri değiştiriyor, bir çeşit disiplinler arası entegrasyon yaratıyor. Entegrasyonun en temel özelliği ise tüm değer zinciri adımlarının birbiri ile gerçek zamanlı ve sürekli iletişim halinde olması. Bu sayede akıllı, kendisini uyarlayan bir sanayi sürecine ulaşmış olma vizyonu ortaya çıkıyor. 2015 yılının ortasından sonra Türkiye’de de artan bir ivmeyle Endüstri 4.0 konuşulmaya başlandı. Hem devlet politikaları hem de şirketlerin bu konunun önemine vakıf olmasıyla birlikte dönüşüm için yol haritaları ortaya çıkmaya başladı. Bu noktada ülkemizde bu gelişimin bir üst noktaya taşınması için dijital altyapısını tamamlamış ve şirket kültürünü dijitalleşmeyle uyumlu bir şekilde çalışacak hale getirmiş kurumların olması gerektiğine inanıyoruz. Biz Yorglass olarak bu bilinçle hayata geçirdiğimiz yeni fabrikamızda Endüstri 4.0’a geçiş yaparak dijital dönüşümün tüm gerekliliklerini karşılayan, otomasyon ağırlıklı üretim parkurumuz ve yalın hatlarımız ile pazarın tüm ihtiyaçlarına cevap veriyoruz.

BEYSAD’a ilişkin görüşleriniz, BEYSAD’dan beklentileriniz nelerdir?
Beyaz Eşya Sektörü profesyonellerinin bir araya gelmesi, ortak bir diyalog yaratma fırsatı bulması, söylem ve hedeflerini daha yüksek sesle dile getirmek için uygun ortamın yaratılması ve sektörün vizyoner bakış açısına global bir perspektif kazandırması açısından BEYSAD’ı çok değerli bir kuruluş olarak görüyoruz. Bu noktada CEO’muz Semavi Yorgancılar’ın da önceki dönem başkanlardan biri olduğunu ve hala aktif bir şekilde şirket üyeliğimizin devam ettiğini de eklemek isterim. Dernek olarak sektör adına gösterdiğiniz çabanın hem markaların hem de ülkemizin küresel arenada daha güçlü bir şekilde yer almasının sağlanmasında belirleyici olduğunu düşünüyoruz. Mevcut iş birliklerinin artması ve potansiyel yeni anlaşmaların yapılabilmesi için yürütülen fuar çalışmalarından, kamuoyundaki sesimiz olan dergilere, sivil toplum örgütleri ve üniversitelerle yapılan iş birliklerine, dünyadaki gelişmeleri tarafımıza aktarmaya kadar birçok faaliyet sektörümüzün gelişmesi adına çok önemli.

Üye Girişi