- Sizi tanıyabilir miyiz?
1996 doğumluyum ve Eskişehirliyim. 2019 yılında İzmir Ekonomi Üniversitesi - Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun oldum. Eğitim sürecimde kullanılan enerji kaynaklarının optimizasyonu ve proses kalite süreçlerinde çalışma imkanı buldum. Bununla birlikte 1957’de kurulan aile şirketimiz olan Temiziş Ofset & Dijital’de yönetim kurulu üyeliği yapmaktayım.
- Firmanız ile yollarınız ne zaman kesişti?
Eğitim hayatımın tamamında şirketimiz bünyesinde mümkün olduğunda çalıştım. İzmir’de üniversitede okurken Manisa şubemizde süreç iyileştirme, üretim hattı dengeleme konularında çalışmaya başladım. Çalışmalarıma mezun olduktan sonra Merkez Eskişehir Şubesi’nde üretim departmanında devam ettim.
- Firmanıza ve yaptığı çalışmalara ilişkin bilgi verir misiniz?
Temiziş Ofset & Dijital 1957 yılında kurulmuş, 2004 yılında ise kurumsal iş ortaklıklarına başlayarak geçmişten bugüne kendini geliştiren ve büyüyerek ilerleyen bir firmadır.
Ürün portföyümüzü başlıca etiket, kullanım kılavuzu, sınav kitapçıkları, garanti kartı ve gruplu ürünler olarak sıralayabiliriz.
Son yıllarda teknolojiyi takip ederek yaptığımız makine yatırımları ile kapasitemizi arttırıyor, iş ortaklıklarımızı genişleterek devam ediyoruz.
Daha iyi bir gelecek için çevre dostu hammadde kullanarak sürdürülebilirlik bilincini ve kültürünü yaygınlaştırmaya özen gösteriyoruz.
Hedefimiz doğrultusunda üretimimizde yüksek oranda FSC ve Ecolabel sertifikasına sahip hammaddeler kullanılmaktadır.
- Firmanızın organizasyon yapısı hakkında bilgi verir misiniz?
Şirketimiz yönetimin kurulundan başlamak üzere iş süreçlerimizi kapsayan departmanların genel müdürümüze bağlı olduğu bir organizasyon yapısına sahiptir. Her departmanımızın müdürü ile birlikte hedef odaklı bir çalışma sürdürmekteyiz. Sürdürülebilirlik, şeffaflık, adil yönetim önemle takip ettiğimiz ve kendimizi geliştirmeye çalıştığımız konuların başında gelmektedir.
Toplamda 220 civarında çalışma arkadaşımızla birlikte süreçleri yönetiyoruz. İş yerimizde kadın-erkek eşitliğine çok önem veriyoruz. Kadın arkadaşlarımız toplam ekibimizin yaklaşık %55’ini oluşturmaktadır.
- Hangi sektörlere hizmet veriyorsunuz?
Sektör bazlı bakıldığında kağıt ve etiket ürünü içeren her sektöre hizmet verebiliyoruz ancak bizlerin de uzmanlaştığı ve yıllardır iş birliği içerisinde olduğumuz sektörlerden örnek vermek daha doğru olacaktır.
Beyaz eşya, otomotiv, su ısıtma ve iklimlendirme, yapı ürünleri ve sanayi başlıca çalıştığımız sektörler arasındadır. Bununla birlikte eğitim alanında da hizmetlerimiz mevcuttur.
- İhracat oranlarınızdan ve en çok hangi ülkeye ihracat yaptığınızdan söz eder misiniz?
Yüksek oranda müşteri portföyümüzü Türkiye içerisindeki firmalar oluşturmaktadır. Slovakya ve İngiltere’ye ise bazı ürün gruplarında ihracat yapmaktayız.
- Sizi rakiplerinizden ayıran özellikleriniz nelerdir?
Temiziş Ofset & Dijital olarak müşteri memnuniyetini ilke edinmiş 65 yıllık bir matbaa firmasıyız.
Matbaacılık sektöründe, Türkiye genelinde müşteri taleplerine hızlı geri dönüş sağlayarak, yenilikçi, özgün ve pratik çözümlerle, kaliteli ürünler sunarak müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmayı hedefliyoruz.
Müşterilerimize sunduğumuz hizmet sadece ürün teslim etmek değil, bulunduğumuz iş ortaklığında birlikte ilerleyebilmektir. Bu yaklaşımımız sayesinde rakiplerimizden ayrılarak uzun süren iş birlikleri içerisindeyiz.
Rakiplerimizden ayrıldığımız diğer özelliklerimiz yüksek üretim kapasitemiz, ürün çeşitliliğimiz, dijital dönüşümün bir parçası olmamız ve sürdürülebilir yaşamı desteklememizdir. Bununla birlikte farklı sektörlerden gelen taleplere makine parkurumuz ve tecrübemiz ile hızlı yanıtlar verebiliyor olmamız bizleri ön plana çıkarmaktadır.
- Yeni yatırım ve Ar-Ge’ye yönelik çalışmalarınıza ilişkin bilgi alabilir miyiz?
Yeni yatırımlarımızın tamamını dijitalleşme üzerine yoğunlaştırıyoruz. 2 adet dijital baskı hattımız son 2 yılda devreye girdi. Kapasitemizi yaklaşık %80 arttıran bu yatırımlarımız kapasitenin yanında bizlere üretimde esneklik, işten işe geçiş süresini azaltmada, kaliteli ürün üretmede katkılar sağlıyor.
Bununla birlikte etiket üretim hattımız da dijital makinelerle kurulu olup değişken veri baskı konusunda bizlere olanak sağlıyor. Stok maliyetlerinin artması, üretim miktarlarının çeşitliliğinin artması bu alanda üretim metodumuzu çok değerli kılıyor.
- Pandemi ve savaş süreci ile birlikte; 2022 yılı nasıl geçti?
Pandemi süreci olumlu ve olumsuz yönde hepimizi çok etkiledi. Gerek hammadde temini gerek üretim açısından öngörmediğimiz senaryolar ile karşılaştık ancak şirketimizin köklü geçmişi ve tecrübesi ile birlikte pandemi dönemini problemsiz bir şekilde atlattık.
Beklenen durumun aksine üretim kapasitemizin arttığı bir dönem geçirdik. Özellikle beyaz eşya sektöründe geçtiğimiz yıllara oranla üretim adetlerimizde yüksek artışlar meydana geldi.
Korona virüs salgını karşısında firmamızda alınan tedbirler ve yapmış olduğumuz makine yatırımları sayesinde müşteri taleplerine aynı özveri ile cevap verebildik.
- 2023 yılı için öngörüleriniz ve gördüğünüz risk unsurları nelerdir? Depreme ilişkin özel hazırlıklarınız, önlemleriniz var mı?
2023 yılında ihracat ayağında %80’e yakın bir büyüme hedefliyoruz. Türkiye’nin stratejik olarak geldiği konum özellikle etiket ve esnek ambalaj konusunda Avrupa’nın en önemli üretim merkezi olma konusunda çok avantajlı. Fakat finans tarafındaki kısıtlamalar ve nakde ulaşım sorununun devam etmesi yatırım konusunda bizim gibi firmaları olumsuz etkiliyor.
6 Şubat’ta ne yazık ki ülkemizin görmüş olduğu en büyük doğal afetlerden birine tanıklık ettik. Bu felaketin yarattığı etki ve acı maalesef çok büyük ve bunun hiçbir zaman hayatımızdan çıkacağını düşünmüyorum. Bölgedeki ihtiyaçların, yaraların tamamlanması için deprem zamanındaki hassasiyetin ve dikkatin hala devam etmesi gerekiyor. Coğrafi olarak dezavantajlı olduğumuz bu konumda maalesef hala kalıcı çözümler alamamamız çok acı. Yıllar geçiyor aynı doğal afetleri yaşıyoruz ama bunlardan ders çıkarıp kalıcı, akıl birliği ile çözümler üretemiyoruz. Dilerim ki bu son olur ve ülke olarak hep birlikte bu yaraların sarılması ve tekrar açılmaması için tüm hassasiyetle çalışmalarımıza devam ederiz.
- Sanayi 4.0’ın Türkiye gelişimini nasıl görüyorsunuz? Dijitalleşmeye ilişkin çalışmalarınız, tedbirleriniz var mı?
Yaşadığımız inovasyon çağında ilerleyen teknolojiyi takip etmemek mümkün değil. Ülkemizde dijitalleşme sürecinde akıma ayak uydurmayan firmaların pazarda geri planda kalacağını ve rekabet piyasasında direnebileceğini düşünmüyorum.
Yaptığımız makine yatırımlarımızın en büyük sebebi Endüstri 4.0 ile birlikte iş süreçlerimizde üretim anlamında sağladığımız iyileştirmeler oldu.
Dijitalleşme süreci ile birlikte verimliliği arttırma, kaliteli ürün üretebilme, müşteri taleplerine hızlı yanıt verebilme ve sürdürülebilir çözümler geliştirme fırsatları yakaladık.
Temiziş olarak hedefimiz dijital dönüşüm yolculuğunda Endüstri 4.0 çalışmalarımızı arttırarak devam ettirmektir.
- BEYSAD’a ilişkin görüşleriniz, BEYSAD’dan beklentileriniz nelerdir?
Birden farklı sektörün birleşmiş olduğu BEYSAD (Beyaz Eşya Yan Sanayiciler Derneği) bizlere inanılmaz bir bilgi ve tecrübe birikimini bir arada sunuyor. Bu dernekte olmaktan büyük mutluluk ve gurur duyuyoruz. Ülkemizin en önemli üretim kollarından biri olan beyaz eşyanın gelecekte olacağı pozisyondan, yurtdışındaki aynı sektördeki iyileştirmelerden ve bununla birlikte yeni doğacak işbirliklerinden faydalanıp ülkemize katma değer katmak en büyük hedeflerimizden birisi.
Bu nedenle ana sanayiye ürün tedariği yapan biz yan sanayilerin de sürekli gelişmesi, trendleri yakalaması için BEYSAD çok güzel bir fırsat. Derneğimizin nice başarılara ulaşmasını temenni ederim.