Ekinplas Genel Müdürü Şahin Görgü ile Söyleşi
Aralık 2011

Sevgili Okurlar;

Yeni üyelerimizi sizlere tanıtmaya, BEYSAD olarak ne kadar güçlü bir yapımızın olduğunu bu röportajlarla sizlerle paylaşmaya devam ediyoruz. Bu sayımızda genç yaşına rağmen, uzun yıllar profesyonel olarak plastik sektöründe çalışmış ve 2 yıldır da kendi kurduğu firması ile takdir edilesi başarılara imza atmış bir yöneticimizle birlikteyiz. Ekinplas Genel Müdürü Sayın Şahin Görgü bizleri kırmayıp çok değerli zamanını bu söyleşiye ayırdı. Kendilerine teşekkür ediyor, başarılarının artarak sürmesini ve ülkemize katkılarının katlanarak devam etmesini temenni ediyoruz.

Sizi tanıyabilir miyiz?

1974 İstanbul doğumluyum. Marmara Üniversitesi Lisans programı sonrası aynı okulda İşletme Yönetimi yüksek lisansımı tamamladım. Yaklaşık 15 yıldır plastik sektöründe çalışmaktayım. 

Ekinplas firmasına ve yaptığı çalışmalara ilişkin bilgi verir misiniz?

Ekinplas 2009 yılında kurulmuş bir firma. IML (In Mould Labeling) üretim yöntemi ile gıda sektörüne ambalaj kapları üretme amacı ile kurulmuştur. Kısa zamanda bu sektöre kendine has ürünler üreterek adından söz ettirmiştir. 2011 yılı başında diğer plastik sektörlerine sistem ortağı olarak hizmet vermek amacı ile çalışmalara başlamıştır. Şu anda gıda, beyaz eşya ve medikal sektörüne plastik parçalar üretmektedir. Tüm sektörlere clean room mantığı ile üretim yapmaktayız. 

Ekinplas ile yollarınız ne zaman kesişti?

2009 yılında profesyonel yöneticilik kariyerimi bırakarak İstanbul’da Ekinplas firmasını kurdum. Yaklaşık 2 yıllık süreçte ciddi bir gelişme gösterdik ve 4 ay gibi kısa bir sürede Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi’ndeki 6.000 m2 kapalı alanlı kendi fabrikamızda üretime başladık. 

Ekinplas firması organizasyon yapısı hakkında bilgi verir misiniz?

Ekinplas oldukça yalın bir organizasyon yapısına sahip. Üretim yapımızdaki yalın üretim metodlarını organizasyon yapımıza da adapte etmeyi hedefledik. Yatay bir organizasyon yapısı ile müşterilerimize hızlı reaksiyon vermeyi hedefliyoruz. 2012 yılında organizasyon anlamında yatırımlarımız artarak devam edecektir. 

Türkiye’de en büyük müşteriniz kim?

Gıda sektöründe tüm büyük üreticiler ile çalışıyoruz. Örneğin Ülker, Sütaş, Bahçıvan firmaları; Beyaz eşya sektöründe ise BSH firması ile çalışmaya başladık. Medikal sektöründe ise %100 ihracata çalışıyoruz. 

İhracat oranlarınızdan ve en çok hangi ülkeye ihracat yaptığınızdan söz eder misiniz?

2 yıllık bir şirket olarak %15 ihracata çalışıyoruz. Almanya ve Avusturya gibi Avrupa ülkelerine ürünlerimiz gönderilmektedir. 

Sizi rakiplerinizden ayıran özellikleriniz nelerdir?

En önemli özelliğimiz projelerdeki devreye alma hızımız. Aynı zamanda diğer grup şirketimiz olan Star Hidropar firması ile aynı çatı altında olmamız dolayısı ile otomasyon ve özel proje üretme konusundaki işbirliğimiz, bizi rakiplerimizden ayıran en önemli özellik. 

Kalite yönetimi, fabrikamızdaki tüm çalışanlarımızın ortak bakış açısı. Yatırımlarımızda kalite bölümümüzün onayı en önemli kriter. 

Kalite laboratuvarımız müşterilerimizin tüm beklentilerine cevap verebilecek teknik alt yapıya sahip olmakla beraber bu konudaki özel yatırımlarımız devam etmektedir. 

Hazırlamakta olduğumuz Beyaz Eşya Yan Sanayii Strateji belgemizden beklentileriniz nelerdir?

Beyaz eşya yan sanayi yapısının sadece parça üreten anlayıştan uzaklaşarak ürün tasarımına ve bitmiş ürün üretme mantığına dayalı bir strateji ile yeniden yapılandırılmasını bekliyoruz. 

Yeni üyemiz olarak BEYSAD’dan beklentileriniz nelerdir? Sizler için ne yapabiliriz?

Öncelikle teknik imkanlarımızın neler olduğunu ve bunları hangi alanlarda birlikte kullanabileceğimizin karşılıklı bilinmesini sağlamalıyız. 

Teknolojik gelişme ve yatırım için üyeleriniz ile gerek hükümet ve gerekse finans kuruluşları ile finansman programları geliştirmeliyiz. 

Yan sanayilerin  üretim ve organizasyon açısından geliştirilmesi için BEYSAD tarafından denetlenmeleri ve bunun sonucunda sertifikalanmalarını bekliyoruz. BEYSAD yan sanayi standartları oluşturmalıyız.

Üye Girişi