Değerli BEYSAD Okurları;
Bu sayımızda üyelerimizle bolca röportaja yer verdik ve okudukça göreceksiniz ki hepsi de birbirinden değerli firmalar, birbirinden değerli yöneticiler ve birbirinden değerli görüş ve tecrübelere sahipler. Okudukça hepsinden farklı birşeyler öğrendiğinizi görüyor olmak sizleri de bizler gibi çok mutlu edecek kanaatindeyiz. Bu kez de bir kadın Genel Müdür ile sizleri tanıştırmaktan onur duyuyoruz. Çalışma hayatını daha okul yıllarında tecrübe edebilmiş Edes Etiket Genel Müdürü Sayın Çiğdem Sertkaya Temizkan…. Değerli vakitlerini bizlerle yapıcı yönde paylaştıkları için Çiğdem Hanım’a teşekkür ediyoruz.
Sizi tanıyabilir miyiz?
Ben Çiğdem Sertkaya Temizkan. 2006 yılı Bahçeşehir Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü mezunuyum. Deridesen Etiket aile firmamızda ilk iş tecrübelerimi edinmeye başladım. Çalışma hayatını ortaokul dönemimde yaz aylarındaki Deridesen etikette çalışmalarımda ve üniversite stajlarımda çalıştığım Mercedes Benz Otobüs Fabrikası’nda, Uluslararası ERBA Mümessillik Firması’nda ve Network-Altınyıldız Kumaş Fabrikası’nda tanımaya başladım. Stajlarımda büyük Alman firmasının iş yönetimini, disiplinini öğrenirken, mümessillik firmasında müşteri ilişkilerini öğrendim. Kumaş fabrikasında ise hızlı değişen moda trendlerine nasıl ayak uydurulması gerektiğini tecrübe ettim. 2006 yılından beri de iş hayatının içerisindeyim. 2006’da Edes Etiket’in Kalite ve Çevre Yönetim Sistemleri’ni oluşturmak için görevlendirildikten sonra 2007 yılında Deridesen Etiket’e geçerek oranın Kalite Yönetim Sistemi’ni oluşturdum. Sonrasında Ürün Geliştirme Müdürlüğü’nde hammadde ve hammadde üzerinde uygulanacak yeni tekniklerin geliştirilmesinde ve geliştirilen yeniliklerin kullanıldığı koleksiyonların hazırlanmasında görev aldım. 2011 yılına kadar bu görevde çalıştıktan sonra Edes Etiket’e Genel Müdür olarak atandım.
Edes Etiket firmasına ve yaptığı çalışmalara ilişkin bilgi verir misiniz?
Edes Etiket, 2005 yılında endüstriyel alanda üretim yapan sektöre etiket / logo üretimi yapmak için kurulmuş bir firmadır. Kurulduğu yıllarda poliüretan damla logo üretimi yaparak piyasaya kendini tanıtmıştır. Değişen piyasa koşulları ve trendlerle kendini yenileyerek metal logo üretimine geçmiş ve son olarak 2012 yılında yaptığı yatırımla thincut metal logo üretimini ilk Türkiye’de kuran firma olmuştur. Varolan müşteri portföyüne thincut etkisiyle ihracat markaları eklemeye başlamıştır. Bugünkü referans listesinde Dünya çapında bilinen en iyi beyaz eşya üreticileri bulunmaktadır. Her geçen gün de bilinirliğimizi arttırmaktayız. Vestel, Arçelik, Beko, Haceb, Gorenje, Arctic, Alarko, ECA, Baymak, Vailant gibi firmalar referans listemizi oluşturmaktadır. Yapmış olduğu logoları IFA 2015’e katılarak uluslararası pazara taşıyacaktır. Hızlı bir büyüme ile de 2015 hedeflerini yakalamayı hedefliyoruz.
Edes Etiket ile yollarınız ne zaman kesişti?
Edes Etiket’in yaratıcılarından biri de bendim. Aile şirketimizle birlikte oluşturduğumuz küçük kardeş şirketimizdi. Kurulumundan, kalite sistemini oluşturmaya ve 9 kişiden 20 kişilere, 20’den 50 kişilere gelmesinde emeği geçenlerden biriyim. O yüzden Edes Etiket’in hep içindeydim.
Edes Etiket firması organizasyon yapısı hakkında bilgi verir misiniz?
Aile şirketinde 3 kız kardeş ve babamız Yaşar Sertkaya’nın ortağı olduğu tam bir aile şirketidir. Amiral gemimiz olan Deridesen Etiket firmamızın teknik ve destek ekibiyle birlikte, benim genel müdürlüğünü yaptığım Edes Etiket’de, güçlü ve konusuna çok hakim satış ekibimiz bulunmaktadır. Satış ekibimizin etkinliği ile piyasadaki yenilikleri ve değişimleri yakından takip edebiliyor. Hızlı aksiyonlar alabiliyoruz. Tabii ki satışı destekleyen ve hiçbir zaman kafalarda soru işareti bırakmayan becerikli, hızlı ve çözüm odaklı üretim bölümümüz bulunmaktadır. Çalıştığımız markalar gereği sıfır hatayla çalışmamız gerekmektedir. Bu yüzden kalite bizim bütün süreçlerimizde olması gerektiğini düşünüp, toplam kalite yönetimini en iyi şekilde uygulamaya çalıştığımız bir alandır. Bu yapımızı da ISO 9001:2008 Kalite Yönetim ve ISO 14001:2008 Çevre Yönetim Sistemleri’yle kayıt altına almaktayız.
Hangi sektörlere hizmet veriyorsunuz?
Edes Etiket’in üretmiş olduğu ürün gereği hizmet verdiği müşteri portföyü çok geniştir. İlk yıllarda ağırlıklı promosyon sektörüne çalışırken sonrasında Otomotiv, Beyaz Eşya, Mobilya, Perakende satış, online satış sitelerine kadar çok geniş bir müşteri kitlesi bulunmaktadır. Ama dağılıma bakıldığında %80 üretim yaptığı sektör Beyaz Eşya firmalarıdır. Beyaz Eşya markalarının Soğutucu Fabrikaları, Elektronik Fabrikaları ve Çamaşır Fabrikaları ile ağırlıklı çalışmaktayız. Türkiye’nin yeni büyüme hedefleri içerisinde yer alan Telefon sektöründe de varolmak için çalışmalarımız bulunmaktadır. Bunun için de thincut logo üretimimizi bir adım ileriye taşıyarak HIGHCUT logo üretimine yatırım yapıyoruz. Bu çalışmalarımızın tamamlanmasıyla hizmet verdiğimiz sektörlere Telefon üreticilerini de eklemiş olacağız.
İhracat oranlarınızdan ve en çok hangi ülkeye ihracat yaptığınızdan söz eder misiniz?
İhracat alanında 2014 yılının son çeyreğinde ciddi bir çıkış yaptık ve 2015 yılı ihracat satış hedeflerimizde toplam satışımızın %30’unu oluşturmasını beklemekteyiz. Ağırlıklı Kolombiya, Romanya, Rusya, Bulgaristan ve Arap ülkeleri bulunmaktadır.
Sizi rakiplerinizden ayıran özellikleriniz nelerdir?
Deridesen Etiket firmamızdan da 30 yılda tecrübe ettiğimiz gibi en önemli şeyin güven olduğuna inanıyoruz. Çalıştığımız firmalara verdiğimiz güven ile ürünümüzün her zaman arkasında olduğumuzu, hangi şartlarda olursa olsun müşterimize çözüm odaklı yaklaşımımız ve müşterimizin ihtiyacını çok iyi analiz edebildiğimizi düşünüyoruz. Müşteri ihtiyacını anlayıp ona göre çözümler bulmak iletişimi de çok olumlu etkilemektedir. Ayrıca dünyadaki yenilikleri müşterilerimizle birlikte takip edip onların olduğu her yerde olmayı biz de istiyor ve takip ediyoruz. Böylece biz de alanımızda neler olduğunu yakından takip etmiş oluyoruz. Kısaca özetlemem gerekirse güven, ihtiyacı anlama ve yenilikçilik özelliklerimiz bizi farklı kılan en önemli özelliklerimizdir.
BEYSAD’dan beklentileriniz nelerdir? Sizler için neler yapabiliriz?
Çok güçlü ve büyük bir kitleyi elinizde bulundurmaktasınız. Varolan üyelerin kendi içlerindeki etkileşimleri ve oluşturabilecekleri ortak projelerle varolan beyaz eşya markalarına hem ekonomik hem de estetik çok güzel tasarımlar, çözüm önerileri ve ekolojik sisteme dost olabilecek projeler üretebileceklerini düşünüyorum. Sizler tarafınızdan desteklenen üniversitelerle işbirlikleri, bahsettiğim projelerin de temelini oluşturacağına inanıyorum. Ayrıca yurtdışındaki dünya devi firmaların Türkiye’deki birçok yan sanayi firmasıyla çalışabilecek kapasitede olduğunu ve bunun tanıtımında sizin etkinizin çok büyük olduğunu düşünmekteyim. Bu anlamda Türk sanayicilerinin tanıtımı ve desteği için fuar destekleri, yabancı markaların Türkiye ziyareti yapmalarını Türkiye’deki fabrikaları gezmelerini sağlayabilirsiniz diye düşünmekteyim. Ayrıca sektördeki kalifiye yetişmiş eleman ihtiyacını da düşünecek olursak, belirli alanlarda eğitimlerin de tarafınızca düzenlenebileceğini düşünüyorum.