10 Haziran 2011 Cuma günü Çerkezköy üretim tesislerinde gerçekleştirilen Yan Sanayi Günü, fırın fabrikasının yerli yan sanayilerinden 80 davetlinin ve BEYSAD yönetiminin katılımıyla gerçekleştirildi.
BSH, Yan Sanayi Günü’nün amacını, “Yan saniyelerimizle birlikte geleceğe hazırlanmak, işbirliğimizi geliştirmek, büyümeyi birlikte şekillendirmek” olarak belirledi.
Günün Sloganı:
- Beraber büyüyelim
- Wachstum zusammen gestalten
- Management of joint growth
Toplantı açılış konuşması BSH Çerkezköy tesislerinin CTO’su Dr. Jörg Ulrich tarafından yapıldı. Bay Ulrich yaptığı konuşmasında “2015 yılına kadar 300 milyon Euro’ya ulaşan yatırımlarımız var. Yeni Ar-Ge merkezi yapılıp Ar-Ge mühendislerinin bugün137’ye ulaşan sayısının 200’e çıkarılması planlanıyor.” dedi ve üretim rakamlarının geçen yıl 3.6 milyon adet iken 2015’e kadar 5 milyon adete çıkarılmasının planlandığını açıkladı.
Sonrasında söz alanMr. Stefan Selz (İş Yönetimi Koordinatörü) ise; BSH ve BSH Türkiye hakkında genel bilgiler ve yeni yatırımlara ilişkin bilgiler verdi. Katılımcılarla yeni lojistik merkezi, yeni küçük ev aletleri fabrikası, yeni Yönetim ve Ar-Ge binalarının inşa edilmesiyle ilgili bilgileri paylaştı.
Bay Selz’in ardından Dr. Martin Seidel, (Çerkezköy Satınalma Direktörü) söz aldı. Bay Seidel, “Yan sanayilerimize BSH Türkiye olarak 3 boyutlu büyüme imkanı sunuyoruz” diyerek; şu açıklamalarda bulundu.
“1. Boyut:Bizimle birlikte büyüme: Bu boyut, üstün tedarikçi performansı sunma ve sürdürmeyi gerektiriyor. 2011 yılı alımlarımız 700 milyon Euro’ya yükselecektir, özellikle bu yıl yükselen fiyatların ve rekabetin baskısı altındayız. Bu nedenle yan sanayilerimizden maliyet düşürme aktiviteleri ve rasyo projelerine ağırlık vermelerini istiyoruz. CP- Küçük Ev Aletleri Fabrikamızın 2011 yılının ikinci yarısından itibaren mevcut plastik fabrikamızda üretime başlaması lokal yan sanayilerimiz için ilave büyüme imkanı oluşturmaktadır. CP Fabrikasının Satın Alma Hacmi 2015’te yıllık ~ 40 milyon Euro’ya ve ürün miktarı 2,2 milyon adete ulaşacaktır.
2. Boyut:Bu boyut, BSH’nın ithal ettiği parçaları Türkiye’de üretme, rekabetçi fiyatlar sunma ve sürdürmeyi gerektiriyor. HCC-(High Cost Countries) Yüksek maliyetli ülkeler diye nitelediğimiz ülkelerden ithalatımızın oranı 35% civarındadır ve bu oran yerel tedarikçi sayısının ve paylarının daha da arttırılabilmesi potansiyelini göstermektedir.
3. Boyut:Bu boyut, diğer BSH fabrikalarına tedarikçi olma, küresel tedarikçi olma imkanı sağlıyor.“
açıklamalarını yaptı ve bu konuda daha ayrıntılı bilgileri aktarabilmesi için sözü BSH Pişirici Gurubu Satınalma Direktörü Bay Dietmar Fahlbusch’a bıraktı. Bay Fahlbusch, BSH fırın divisyonu hakkında genel bilgiler verdi:
“BSH pişirici cihazlar grubunun fabrika sayısı 11 olmakla birlikte, 12 çeşitli yerel ve küresel marka ile ürünler üretmektedir. 2010 yılı satışları ~7,5 milyon adete ulaşmıştır ve yaklaşık olarak pişirici grubunun 6000’nin üzerinde çalışanı bulunmaktadır.”
BSH’den yapılan açıklamaya göre, Türk yan sanayicilerinin diğer BSH fabrikalarına ihracatları yıllık 50 milyon Euro’ya yükselmiştir. Bu rakamın daha da yükseltilmesi faaliyetlerini desteklemek için pişirici grubunda ve Çerkezköy satınalma departmanında SDT –Yan Sanayi Geliştirme Ekipleri kurulmuştur.
Toplantının sonundaFırın Fabrikası Direktörü Muharrem Yamaç söz aldı ve öncesinde yapılan konuşmaları birer cümle ile özetleyerek şu açıklamalarda bulundu:
“Fırın Fabrikamız hızla büyüyen bir fabrikadır. 2000’li yılların başında 250 binler civarında üretim adetine sahipken bu yıl 870 bin adete ulaşacağız ve 2015 yılına kadar üretim adetlerimizi 1 milyonun üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Özellikle bu yıl planlanmış üretim rakamlarından 20% daha fazlasını gerçekleştiriyoruz. Yan sanayilerimizin kapasite hesaplama, üretimlerini planlama ve sipariş yönetimi konularında bize paralel hareket edebilmelerini sağlayabilmek için bugün yan sanayilerimizin özellikle planlamacıları da davet edilmiştir.
FIH (Çerkezköy Fırın Fabrikası) olarak tüm BSH fırın fabrikaları ve tüm BSH fabrikaları içinde kalite ve verimlilik konusunda lideriz. “0” hata ile müşteri memnuniyetini en iyi sağlayan fırın fabrikasıyız. Bu sayede Avrupa’ya ve dünyanın çeşitli ülkelerine (yaklaşık 40 ülkeye) ihracatımız var. Bu da bizim ve yan sanayilerimizin kaliteye verdikleri önemi göstermektedir. Fırın fabrikası olarak yan sanayilerimizi desteklemekteyiz ve daha da desteklemeye açığız. Rekabetin yükseldiği günümüzde hepimizin aynı gemide olduğu bilinciyle birlikte hareket etmeliyiz.”
Grup fotoğraf çekiminin ardından fabrika gezisi ve sonrasında çeşitli çalışma grupları etkinlikleri ile Tedarikçi Günü sona erdi.