Değerli BEYSAD Okurları;
Bu dergimizin konuğu Eskişehir’den yeni üyemiz Boyplast Firması Genel Müdürü Sayın Metin Saraç… Metin Bey’e değerli zamanını bizlere ayırmış olduğu ve samimi yanıtları için teşekkür ederiz.
Sizi tanıyabilir miyiz?
1972 doğumluyum, 1994 yılında Eskişehir Anadolu Ünv. Endüstri Mühendisliği Bölümü mezunuyum. Evli ve iki çocuk babasıyım, halen Boyplast şirketinin Genel Müdürlüğünü yapmaktayım. Bunun yanı sıra Eskişehir Sanayi Odası Meclis Üyeliği, Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Üyeliği, Eskişehir Endüstriyel A.Ş (E.E.E) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı ve Esart A.Ş. Yönetim Kurulu Üyeliği yapmaktayım.
Boyplast firmasına ve yaptığı çalışmalara ilişkin bilgi verir misiniz?
Boyplast, dört ortak ile 2002 yılında 250 m2 kapalı alanda ve 2 çalışanla üretim hayatına başladı. Yıllar içinde müşteri beklentileri ve isteklerini iyi analiz edip karşılayarak hızlı bir büyüme eğrisi ile mevcut durumuna ulaştı. Şu an 9000m2 kapalı alanı olan 35.000 açık alan da; kalıp tasarımı, kalıp yapımı, plastik enjeksiyon, plastik/metal üzeri yaş boya, montaj, baskı (serigrafi, hot stemp vs) prosesleri ile ürün tasarımı sonrasından ürün sevkine kadar tüm proses yeteneğine, tecrübeye ve organizasyon yapısına sahiptir.
Boyplast firması organizasyon yapısı hakkında bilgi verir misiniz?
Boyplast firmasında ortalama 260 personel çalışmaktadır. 20 personel beyaz, 240 personel mavi yakadır. 12 beyaz yaka personel mühendistir. Ayrıca yukarıda bahsettiğim gibi ben de ve diğer ortaklarım da mühendistir.
Hangi sektörlere hizmet veriyorsunuz?
Boyplast ağırlıklı olarak beyaz eşya sektörüne hizmet vermektedir. Başlıca müşterilerimiz Arçelik, Candy Group, Aselsan, Vitra, Artema, bazı havacılık firmaları ve son olarak da BSH ile 2015 yılı içinde çalışmaya başlayacağız.
İhracat oranlarınızdan ve en çok hangi ülkeye ihracat yaptığınızdan söz eder misiniz?
İhracat oranımız şu an istediğimiz büyüklükte olmayıp ancak ciromuzun %10’luk kısmını kapsamaktadır.
Sizi rakiplerinizden ayıran özellikleriniz nelerdir?
Bizim en önemli özelliğimizin teknolojiyi yakından takip edip, teknolojiye oldukça fazla yatırım yapmamızı gösterebilirim. Günümüz rekabetinde, gerek müşteriye gerekse kendinize kazanç sağlayacak yatırımlar yapmak oldukça önemli bir noktaya gelmiştir. Bu noktada kalite ve müşteri memnuniyetini artıracak çalışmalar ise olmazsa olmazımızdır.
BEYSAD’a ilişkin görüşleriniz, BEYSAD’dan beklentileriniz nelerdir? Sizler için neler yapabiliriz?
Derneklere gidince genellikle, bir kısım insanın kendine yer edinmek amaçlı çok da faal olmayan zaman zaman medyada yer almak için kurulmuş amacına ulaşmadan belli bir süre sonra fesih olmuş yapılar olarak görürüm. Ancak az sayıda dernek, kuruluş misyonu ile hareket edebilmekte. BEYSAD’ı bu grupta görmek beni memnun etmekte. Sektörün ortak sorunlarının tartışıldığı, ana müşteriler ile tanışma fikir alış verişinde bulunulması, bu platformun oluşturulup sürekliliğin sağlanmasının zorluklarını tahmin edebiliyorum. Bu bağlamda bir üye olarak emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.
Ortak satın almalar için yapılan faaliyeti destekliyorum. Bu faaliyetlerin üyelerden gelen talepler doğrultusunda farklı kalemlere yayılmasının faydalı olacağını düşünüyorum. Bunun yanında ana müşteriler ile birebir satın alma görüşmeleri için tedarikçi haftası gibi bir organizasyonun faydalı olacağı kanısındayım.
BEYSAD’ın aynı zamanda bir sanayiciler topluluğu olduğu dikkate alındığında ve gerek ekonomiye katkısı gerekse istihdam gücü dikkate alınarak; sanayicilerin genel sorunlarının tartışılıp çıkan sorunlarının Sanayi Bakanlığı nezlinde girişimde bulunup belirlenen sorunları çözüm önerilerimizle birlikte başta Bakanlık olmak üzere, ilgili kurum ve kuruluşlarla paylaşılmasının orta vadede katkı sağlayacağını düşünüyorum.