BEYSAD olarak son 6 yılda olduğu gibi, bu yıl da IFA fuarına bir ziyaret gerçekleştirdik.
15 üye firmamızdan toplamda 27 kişi ile katılmış olduğumuz fuarda, hem gurur duyduğumuz yerli markalarımızın yenilikçi ürünlerini görme, hem de dünyada bu konuda yeni neler gerçekleşmiş ve teknolojinin nereye gittiğine dair öngörü edinme fırsatı bulduk.
31 Ağustos-2 Eylül 2018 tarihlerini kapsayan seyahatin daha verimli olabilmesi için; ziyaretimizin ilk gününü Bosch IoT Campus ziyaretine ayırdık. Son zamanlarda tüm Dünya gibi bizim de oldukça üstünde durduğumuz ve her türlü bilgi, tesis, çalışma hakkında üyelerimizin farkındalığını artırmak ve bilgilendirebilmek için, Sanayi 4.0 ile ilgili bir ziyareti de IFA öncesine eklemenin faydalı olacağını düşündük. Organizasyonun gerçekleştirilmesinde bizlere destek olan ve bizleri Berlin’de karşılayan Bosch Endüstri 4.0 Satış Direktörü Sayın Murat Kurtlar’a ve ekibine çok teşekkür ederiz.
Ziyaretin ilk bölümünde kampüse ve çalışmalarına ilişkin, geliştirilen ürün ve çözümlere ilişkin ayrıntılı bilgilendirme sunumları aldık. Ardından tesisi gezdik. Günün ikinci yarısı ise Desing Thinking yöntemi ile hem oldukça eğlenceli, hem oldukça keyifli, verimli ve öğretici bir workshop gerçekleştirdik… Bu vesile ile Kampüste kullanılan önemli yöntemlerden biri olan bu sistematiğe ilişkin daha akılda kalıcı bilgiler edinme fırsatı bulduk. Workshop liderliğini Bosch Endüstri 4.0 Yöneticisi Sayın Hamza Bilgen yaptı. Kendisine bir kez daha teşekkür ederiz.
(Design Thinking, sadece inovatif ürünler geliştirmek için değil, yaratıcı servis, süreç ve mekan fikirleri geliştirmek için de kullanılan metodolojik bir yaklaşımdır... Design Thinking Workshop'larda yaratıcı fikirlerin ortaya çıkarılması kadar, önceliklendirilen fikirlerin prototiplenerek değerlendirilmesi de önemlidir.)
Fuara, yapay zeka teknolojileri damga vurdu
Berlin’deki Uluslararası Tüketici Elektroniği Fuarı (IFA), eğlence elektroniği ve her türlü elektrikli cihaz konusunda trend oluşturma konusunda önde gelen bir fuar.
İlk kez 1924’te düzenlenen IFA, Almanya’nın en eski endüstriyel fuarı.
Avrupa'nın en büyük tüketici elektroniği fuarı "IFA 2018", 58. Kez, katılımcılara ev elektroniği ve beyaz eşya sektöründeki yenilikçi eğilimleri izleme, karşılaştırma ve yeni ürün ve teknolojilerle tanışma fırsatı sağladı. Her yıl Almanya'nın başkenti Berlin'de Messe Berlin tarafından düzenlenen IFA, bu yıl da dünyaca ünlü markaların son trend teknoloji ürünlerini profesyoneller ve ziyaretçilerle buluşturmak üzere 31 Ağustos - 5 Eylül tarihlerinde kapılarını açtı.
Geçen yıl akıllı teknolojiler, nesnelerin interneti ve giyilebilir teknolojilerin öne çıktığı fuarda, bu yıl da yapay zeka, ekran gerçekliği artırılmış yeni tasarım televizyonlar ve enerji tasarruflu cihazlar katılımcıların ilgi gösterdiği ürün ve teknolojiler arasında bulunuyor.
Şirketlerin tasarım, teknoloji ve inovasyonun yanı sıra bu yıl, ürünlerinde çevreye duyarlılık ve yenilenebilirliğe önem verdiği dikkati çekiyor. Özellikle ev elektroniği ve ses kontrolü konusundaki dikkati çekici ürünler de fuardaki yerini aldı. Fuarda, gelecekte otomobil dünyasında yerini alacak yeni teknolojiler de bulunuyor.
Akıllı ev sistemleri, robot teknolojileri, artırılmış gerçeklik ve son teknoloji ile kurgulanan görüntü ve ses sistemlerinin öne çıktığı fuarda, bin 814 firma, yeni teknoloji ve ürünlerini sergiliyor. Fuarda start-up seviyesindeki firmalar da yeni fikirlerini sergileme fırsatı buldular…
BEYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Ş. Burak Özaydemir seyahate ilişkin yapmış olduğu açıklamada; “Berlin'deki IFA Fuarı’nın sektörümüzün gerek Avrupa gerek globalde öne çıkan fuarı olduğu düşüncesi ile, markaların gelişimini ve yeni teknolojilerin güncel trendlerini izlemek için fuar katılım ve ziyaretleri, her yıl gündemimizde yer alıyor. Bu yılki ziyaretlerimizde ülkemizdeki üreticilerin stant ve ürün anlamında güçlü temsili bizi yine gururlandırdı ve özellikle bu dönemde sektörün üretim ile ihracat odağının doğruluğunu teyitledi.
Ülkemizin sektördeki lider konumunun ve firmalarımızın sürdürebilirliği için ana sanayi, yan sanayi ve kamu olarak birlikte risk ve fırsatları değerlendirme ve ortak akıl ile çözümler üretme şeklinde öne çıkardığımız yaklaşımımızın her zamankinden kritik olduğunu düşünüyoruz." dedi.
31 Ağustos 2018 tarihi fuarın ilk günü olup; sabahın ilk saatlerinde IFA Ana Konuşmacısı olarak LG CEO’su Jo Seong-Jin ve LG CTO’su Dr. I.P Park’ı dinleme ve LG teknoloji showlarını izleme olanağı bulduk. O gün üyelerimiz için serbest fuar günü idi…
Türkiye'den Arçelik, Vestel, Arzum, Simfer olmak üzere çok sayıda şirketin katılım gösterdiği bu yılki fuarın alanı her geçen sene olduğu gibi, biraz daha genişlerken, katılımcı sayısının da artmış olduğu görüldü.
Sektör profesyonellerinin özellikle pazarlama ve satış anlamında önemli görüşmeleri yaptığı ve bu nedenle şirketler için ayrı bir önemi bulunan fuarda, ulusal ve uluslararası markalar son teknolojilerini ve yeni ürünlerini bu sene de görücüye çıkardı.
1 Eylül 2018’de ilk randevumuz Vestel Satınalma Direktörü Sayın Kemal Özgür ile idi. Hem oldukça gösterişli olan Vestel standını birlikte gezme, hem de sektörü, fuarı değerlendirme fırsatımız oldu.
İkinci randevumuz Simfer ile idi. Yerli markalarımızın gösterişli ve her yıl büyüyen stantları ile orada gurur kaynağımız olmaları bizleri mutlu ediyor.
Sonrasında Candy-Hoover standında yine randevulaşmış olduğumuz Candy Türkiye CEO’su Sayın Servet Akkaynak ve Pazarlama Müdürü Sayın Gözde Küçükyılmaz’ın misafiri olduk. Önce kısa bir toplantı, ardından standı birlikte gezmiş ve yenilikleri görmüş olduk.
Son randevumuz Arçelik Satınalma Direktörü Sayın Hakan Kozan ile idi. Kısa bir toplantı ardından standı Global Ürün Yöneticisi Sayın Sinem Yelkanat ile de birlikte gezme fırsatımız oldu. Aynı saatlerde başta Arçelik Genel Müdürü Sayın Hakan Bulgurlu olmak üzere; Oğuzhan Öztürk, Fikri Özdemir, Alp Karahasaoğlu ve daha pek çok, BEYSAD Dostu Arçelik yetkilisi ile görüşme fırsatı da sağlamış olduk.
Fuara ilişkin görüşler;
145 ülkede ürünlerinin yer aldığını belirten Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu, “IFA bizim için teknolojimizi gösterebileceğimiz bir platform. Beko ve Grundig markasıyla Arçelik 25 yıldır Ar-Ge’ye yatırım yapıyor. Her zaman hedefimiz, üst teknolojileri daha makul fiyatlarla halkı bir araya getirebilmek. Arçelik’in şu anda 8 ülkede 18 fabrikası bulunuyor. Bizim bütün Ar-Ge’miz ve inovasyonumuz Türkiye’den çıkıyor. IFA da, bizim yaptığımız bu yatırımların sonucu geliştirdiğimiz ürünleri sergilediğimiz bir fuar” dedi. Kurda yaşanan hareketliliğin tüketiciye yansımalarının sorulması üzerine Bulgurlu, “Mecburen yansıyacak. Artan maliyetleri hemen olmasa da kademe kademe tüketiciye yansıtmak mecburiyetindeyiz. Ancak bunu mümkün olduğunca geç yapmak için direniyoruz” yanıtını verdi.
IFA’da 3 bin 800 metrekarelik stanta 730 ürün sergilediklerini söyleyen Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan, “Burada özellikle Avrupalı şirketlerle yeni bağlantılar ve 2019’un ön bağlantıları yapılır. Burada 4. çeyreği kapatıyoruz. Uzun vadeli stratejik işbirlikleri de yapılır. İlk 6 ayda Vestel olarak dolar bazında yüzde 16 artış yaptık. 2.1 milyar dolar ihracat yapmıştık. Bu yıl yüzde 15 bandında artış yapacağız. İhracat Türkiye için bir çıkar yol haline geldi. Bunun da bilincindeyiz. Avrupa Patent Ofisi’ne en çok patent başvurusu yapan ilk 100 şirket sıralamasındaki tek Türk şirketi olan Vestel” dedi.
Bir kez daha tüm paydaşlarımıza bizleri kabul edip güleryüzlü misafirperverlik gösterdikleri için teşekkür ederiz.
Heyete iştirak eden tüm üyelerimize ayrıca teşekkür eder (Alpplas, Anot, Balorman, Birlik Bağlantı, De-Ka Elektroteknik, Ekinler, Endel, Farel, Ferel, Kayatel, Konveyör, Semiz Elektronik, Sipil, Spek, Suptek) başka faydalı bir gezide yeniden buluşabilmeyi dileriz.