Berlin IFA Fuarı yapıldı…
5-10 Eylül 2014

Almanya'nın başkenti Berlin'de 5-10 Eylül 2014 tarihlerinde yapılan Tüketici Elektroniği ve Beyaz Eşya Fuarı IFA, her yıl olduğu gibi bu yıl da yoğun ilgi gördü.

Fuarda, 150 bin metrekarelik alanda bin 538 şirket, yeni ürünlerini görücüye çıkardı. Özellikle yerli beyaz eşya üreticilerinin göz dolduran stantları bizleri de gururlandırdı. Stantlarda, akıllı telefonların yanı sıra tabletler, 4K çözünürlüğü olan ve kıvrımlı televizyonlar, "smart home" sistemleri, birçok özelliğe sahip elektrikli süpürgeler, akıllı kahve makinaları ve son sistem beyaz eşya ürünleri ilgi gördü.

Bu yıl BEYSAD olarak İMMİB-TET Birliği kapsamında oluşturulmuş olan Ur-Ge Takımı TURKHAS ile fuara ziyaretçi olarak katılındı. Fuara TET Başkan Yardımcısı Güven Uçkan ve TURKHAS Takımı Yürütme Kurulu üyeleri Atilla Eren ve Besim Oktayer’in önderliğinde, 12 firmadan 17 temsilci, Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Uzmanı Yeliz Torun, TET Proje yöneticileri ve BEYSAD adına Ayşegül Koç katılım gösterdiler. Fuarda, Ur-Ge takımı dışında BEYSAD YK Başkan Yardımcısı Burak Özaydemir, üyemiz Farel’den Hakan Altınkeser, BEYSAD YK Üyesi Tolga Ballık, Teleset firmasından Murat Çam ile de görüşme fırsatı bulabildik. Söylendiği gibi teknolojinin ve sektörümüzün kalbi orada atıyordu.

TÜRKHAS Takımı fuara 7-10 Eylül tarihleri arasında katıldı. İlk gün itibariyle yoğun olarak ziyaretler gerçekleştirildi. İlk olarak Beko ve Grundig stantları Arçelik yöneticileri Alp Karahasanoğlu ve Fikri Özdemir tarafından gruba gezdirildi. Son derece misafirperverlik göstermiş oldukları için kendilerine teşekkür ediyoruz.

İkinci ve üçüncü gün takım firmaları genel stantları gezmelerinin yanında, özel görüşmelerini de yapma fırsatı buldular. Bu gün de Vestel ve Bosch yetkilileri grup üyelerimizi stantlarında ağırladılar ve bizzat yeni teknolojilerini kendilerinden dinleme fırsatı bulabildik. Bu bağlamda Vestel Satınalma Direktörü Kemal Özgür nezdinde tüm Vestel Ailesine ve BSH Yıkayıcı Grubu Global Satınalma Direktörü Bay Axel Fischer nezdinde de tüm BSH ailesine yakın ilgilerinden dolayı teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Fuara, Türkiye'den Vestel ve Beko'nun yanı sıra özellikle ev eşyaları sektöründen çok sayıda firma katılım gösterdi. Termikel, Kumtel, Atmaca, Silverline bunlardan sadece birkaçı…

Faydalı bir fuar olduğunu düşünüyoruz ve BEYSAD olarak bir sonraki sene stant temin ederek bu fuarda yer almamızın avantajları üzerine görüşmelere başladık.

Fuara ilişkin genel kanı da, son derece başarılı geçtiği yönünde idi. Birkaç görüşü sizlere aktarmak isteriz:

TURKHAS Yürütme Kurulu Başkanı Atilla Eren;

Tüketici Elektroniği ve Beyaz Eşya sektörünün en değerli fuarı olan IFA’ya TÜRKHAS (Beyaz Eşya Yan Sanayi Yurtdışı Pazarlama Takımı) kümemizin yapmış olduğu ziyaretin, kanaatimizce tüm katılımcılar için yararlı geçmiş olduğunu düşünüyoruz. Her yıl düzenlenen ve yenilikçi ürünlerinin sergilendiği bu fuarda sektörün önemli oyuncuları ile görüşme, bilgilenme ve iş bağlantıları fırsatı yaratıldı.

BEYSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Burak Özaydemir;

Elektronik tarafındaki inovasyon ve rekabet yoğunluğu tüm hızıyla sürüyor. Beyaz Eşya ve Elektroniği birlikte sunan ve sadece birine konsantre olan farklı stratejik yaklaşımların karşılaştırmasını zaman yapacaktır. Fuarın beyaz eşya tarafında tüm ana oyuncuların katılımı ile önemli bir platform olmuş durumda olduğu tekrar teyitlendi. Küçük ev aletleri ve süpürge tarafında önemli katılım, yenilik ve hareketlilik vardı. Türkiye’de üretimi olan firmaların fuardaki aldığı pay ve konumları sektör için olumlu bir izlenim oluşturdu. Türkiye’den BEYSAD önderliğinde yardımcı sanayilerin fuara topluca katılımları bir vizyon göstergesi diye düşünüyorum.

Farel Plastik Genel Müdür Yardımcısı Hakan Altınkeser;

Bu yıl  IFA’da gördüğümüz ve hissettiğimiz  hem yerli ana sanayilerimizin hem de Türkiye’de yatırımı bulunan ana sanayilerinin  harika düzenlemiş standlarda, ki kapladıkları alan itari ile  belki Hol  (Hall) demek  daha doğru olacaktır, sundukları yeni ürünler ve innovasyonlar, camiada  son dönemde sıkça tekrarlanır olan  „Beyaz Eşya artık ticari emtiya olmaya kayıyor...“ sözüne bir nispet gibiydi. En temel ürünlerde bile yapılan fonksiyonel ve tasarımsal değişikliklerle ürün farklılaştırmasına  gidilmesi, bu sektörün hala dinamik olduğunu  ve dolayısıyla biz yardımcı sanayilere daha çok işler düşüceğini gösteriyor.

IFA’da sergilenen beyaz eşya ve ev elektroniği konusunda üretim yapan bu kadar çok firma oluşu, artık belli bir büyüklüğe ulaşmış yardımcı sanayilerimizin yurtdışı pazarlarına ulaşması veya mevcut hacimlerini arttırması  yönünde oldukça etkileyici olduğu kaanetindeyim.

Seyahatin son günü resmi görüşmelere ayrıldı. İlk olarak Ticaret Müşaviri Kaan Sürmeliziyaret edildi ve kendisiyle Ur-Ge projelerinin devamlılığı, kümelenme çalışmalarının avantaj ve dezavantajları konuşuldu. Ayrıca Almanya'daki beyaz eşya pazarına ilişkin genel bir bilgi alındı.

Ardından Türkiye Berlin Büyükelçisi H. Avni Karslıoğlu ziyaret edildi, kümemizi bir adım daha ileriye taşımak için neler yapılabilir, Almanya'nın farklı ülkelerden ithal ettiği ancak Türkiye'nin üretmediği ürünlere nasıl yoğunlaşılabilir gibi konularda sohbet etme fırsatı bulundu.

Son olarak da Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası ziyaret edildi ve Yönetim Kurulu Üyesi Bahattin Kaya tarafından karşılanan ekibimize kısa bir sunum yapıldı. Almanya'da faaliyet gösteren Türk firmalar ve Almanya'daki potansiyel ticaret fırsatları hakkında konuşuldu.

Arçelik

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Levent Çakıroğlu, IFA fuarı kapsamında yaptığı konuşmada, yeni teknolojilerin etkisinin her yerde, IFA fuarında da göründüğünü vurgulayarak, "Cep Telefonumuzu kullanıyoruz veya çektiğimiz fotoğrafları Twitter ve Facebook'ta paylaşıyoruz. Bu yaklaşık 10 yıl önce mümkün değildi" dedi. Dünya nüfusunun hızlı bir şekilde arttığını söyleyen Çakıroğlu, "2030 yılında nüfus yaklaşık 7,3 milyardan 8,3 milyara çıkacak. Bu, her yıl Almanya'nın nüfusu kadar, 80 milyon yeni insan demek. Aynı zamanda ülkeler ve şehirlerde gelişmeye devam ediyor. Birçok ülke hızlı şekilde gelişiyor. Bu ülkeler hem gelişip hem de nüfus olarak büyüyorlar. Yeni kentler oluşuyor" diye konuştu. Çakıroğlu, yeni şehirlerin içinde yeni araçlara, trenlere ve eşyalara, restoranlara ve sinemalara ihtiyaç duyulduğunu ifade ederek, "İnsanların beklentileri de değişti. Başarı tek ölçü değil. Başarının en önemli göstergesi itibarı ve verdiği güvendir" ifadelerini kullandı. Arçelik şirketinin ürünlerinin kalitesinin yüksek olduğunu dile getiren Çakıroğlu, şirketin kısa zamanda büyüdüğünü ve araştırma ve geliştirme merkezi açtığını anlattı. Çakıroğlu, Arçelik'in felsefesinde ekip çalışması olduğunu, hayatın tadını çalışarak çıkardıklarını da sözlerine ekledi.

Vestel

Vestel Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Tunç Berkman da Vestel'in 1989 senesinden beri Almanya'daki fuarlara katıldığını belirtti. Berkman, "İlk 1989 senesinde 100 metrekarelik bir alanda başladı, bu sene 3 bin metrekare. Hem beyaz eşya hem elektronik ürünlerinin hepsi burada" dedi. Vestel'in yeni Venus cep telefonlarının lansmanını orada yaptıklarını hatırlatan Berkman, "Üç tane ürün gurubumuz var. 5 inç ve 5,5 inç. Bir yuvarlak hatlara sahip olan model ve daha köşelisi de var" diye konuştu. Berkman, yaptıkları tüketici araştırmalarında yeni cep telefonları ile ilgili çok olumlu geri dönüş aldıklarını belirterek, "Zaten cep telefonu çıkmadan önce dizayn ödülleri de almıştık” bilgisini verdi. Cep telefonlarında özellikle oyunlara dikkati çeken Berkman, "Yaptığımız araştırmalarda gördük ki kullanıcılar oyunlardan gayet memnun kalmışlardı. Cep telefonlarımızın teknolojisine baktığımızda tüm dünyaya uygun teknoloji görürsünüz. O yüzden hem Türkiye'de hem de yurt dışında başarılı olacağını düşünüyoruz" değerlendirmesini de yaptı.

Üye Girişi