Tahran 10. Uluslararası Beyaz Eşya ve Ev Gereçleri Fuarı 28 Kasım – 01 Aralık 2010 tarihleri arasında Tahran’da (İran) gerçekleştirildi. Toplam 9 holde yapılan fuarda Türkiye, 35 No’lu prestij holünde yer aldı. Toplam 21.000 m² alanda Türk katılımcılar 374 m² ile bulundular.
Fuar, beyaz eşya, beyaz eşya yan sanayi, ev gereçleri, mutfak ürünleri, züccaciye, plastik ev gereçleri, kahverengi eşya gibi alanlarda faaliyet gösteren sektör temsilcilerini, İran’daki sektör temsilcileriyle buluşturdu.
8 ülkeden toplam 284 firmanın iştirak ettiği fuarda, ülkemizden 15 firma yer aldı. Türkiye organizasyonu Forum Fuarcılık ve Geliştirme A.Ş. tarafından yapılan fuara İran, Irak, Almanya, Yunanistan, İtalya, Birleşik Arap Emirlikleri, Singapur, Suriye, Ürdün, Çin, Fransa, Ukrayna, Hong Kong, Macaristan, Mısır ve Tunus gibi ülkelerden de katılımlar oldu.
Fuarı, İran Meclis Sanayi ve Maden Komisyon Başkanı Mühendis Haşimi ziyarete açtı. Fuarda İran’da Türk firmalarıyla ortak yatırımlar yapmak ve temsilcilik almak isteyen iş adamları standları ziyaret ettiler. Fuar sonuç raporundan alınan bilgiye göre, fuar geneli 125.000 kişilik ziyaretçi grubu tarafından gezildi. Profesyonel ziyaretçilerin fuarı ziyaretleri sebebiyle fuarın, İran pazarının Türk firmaları açısından umut ve gelecek vaad eden bir pazar olduğunu gösterdiği söylenebilir.
Fuara katılan üyemiz Teknopark Makine Motor ve Elektronik San. ve Tic. A.Ş. Satış Müdürü Sayın Cengiz Güldal, fuardan edindikleri genel izlenimleri bizlere şu şekilde aktarmışlardır. Fotoğraf destekleri ve açıklamaları için BEYSAD olarak kendilerine teşekkür ediyoruz.
“Katılımcıların ve ziyaretçilerin çoğunlukla İran’lı olduğunu gözlemledik.“Beyaz Eşya ve Ev Gereçleri Fuarı” adı altında düzenlendiği için, küçük ev aletleri, züccaciye gibi standlar çoğunluktaydı. Fuara gelen ziyaretçiler ve katılımcılardan edinilen bilgiye göre, üreticiler genellikle yerli tedarikçilere ve Çin’li tedarikçilere yönlendirilmişlerdir. Bunun birinci sebebi düşük fiyat, ikinci sebebi ise devletin, Çin’le olan iş ilişkilerinde gümrük vb. konularda kolaylık sağladığıdır. Diğer ülkelerle olan iş ilişkilerinde özellikle gümrük konusunda çok sıkıntı yaşadıkları ve çok masraflı olduğu, neredeyse tüm görüştüğümüz üreticiler tarafınca vurgulanmıştır.”
Fuara daha önceden katılmış olan veya İran’da bayisi olan firmalar, markalarını ve bu pazarda devamlılıklarını göstermek, satış grafiklerine iyi bir ivme kazandırmak için fuar katılımı yapmış olduklarını belirttiler, büyük çoğunluğu bu pazarda ilk defa bulunmuş olan katılımcılar ise iyi iş bağlantıları yaparak memnuniyetlerini dile getirdiler.