Coko-Werk Genel Müdürü Hayrettin Kar ile Söyleşi
Şubat 2011

Değerli BEYSAD’lılar; yeni üyelerimizi, ailemizin güçlü bireylerini sizlerle tanıştırmayı sürdürüyoruz. Bu sayımızda Coko Werk Firması’nın genç ve başarılı Genel Müdür’ü Sayın Hayrettin Kar’ı ve firmasını yakından tanıma fırsatı bulacağız. Fabrika taşınmalarının yoğunluğunda bizleri kırmayıp, değerli zamanlarını bizlerle paylaştıkları için kendilerine teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Adını firma kurucusu Conrad Koch’un ad ve soyadının başharflerinden alan Coko-Werk GmbH & Co. KG  tarafından 1926 yılında temizleme gereçlerinin satışı ve süpürge makinesi fırçalarının üretimi ve işlenmesi amacıyla kuruldu. 1969 yılında satın alınan 2500m²  endüstriyel arazi üzerinde fabrika kurulmasıyla birlikte firma, Almanya-Bad Salzuflen’e taşındı. 2000 yılında Polonya’da kurulan Shop in Shop alanındaki üretimin yanısıra yine 2005 yılında Almanya dışındaki ilk bağımsız fabrika olma adımlarını Polonya’da atarak 6500m² üzerine yayılmış fabrika alanı kuruldu. 2006 yılında şu an halen üretimi devam eden Çerkezköy’de kurulan Shop in Shop ünitesiyle Türkiye’ye ilk adımını attı. 2010 yılında yine 6000m² alan üzerinde, Çerkezköy’de kurulan fabrikasıyla Türkiye’deki yatırımını büyüttü. Şu an Coko Werk Türkiye’de (Çerkezköy) 42 olmak üzere Polonya (Lodz) 212 ve Almanya (Bad Salzuflen) 457 olmak üzere toplamda 711 çalışanı istihdam etmektedir.

Sizi tanıyabilir miyiz?

1978 İstanbul doğumluyum. İlk orta ve lise öğrenimimi İstanbul’da tamamladım. 2000 yılında Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun olduktan sonra, 2005 yılında Almanya’da master öğrenimimi tamamladıktan sonra yurda döndüm. Evliyim ve Adem Kerem adında bir oğlum var. 

Coko-werk firmasına ve yaptığı çalışmalara ilişkin bilgi verir misiniz?

Coko Werk Plastik İmalat San Ltd. Şti. 2006 yılında Çerkezköy’de Bosch Siemens Ev Aletleri   

(BSH) Firmasına Shop in Shop Konsept (BSH bulaşık makinesi fabrikası içerisinde bize ait alanımızda üretim yaparak direkt üretim bandına sevkiyat yapılması) ile JIT üretim yapan bir firma olarak Türkiye’de faaliyetlerine başladı. Firmamız 1926 yılından beri Almanya’da faaliyet gösteren, ayrıca 2 fabrikası ile Polonya’da da faaliyette bulunan Coko Werk GmBh’nın Türkiye girişimidir. Coko Werk 3 ülkedeki faaliyetleriyle 700’ün üzerinde çalışanı bulunan, sektörünün öncü kuruluşlarından biridir. 

Coko Werk Grubu olarak müşterilerimize, ürünlerinin hayata geçirilmesinde, ürünlerin fikir aşamasından, seri üretimde just in time sevkiyata kadar tüm süreçlerdeki hizmetleri tek elden sunmaktayız. Böylelikle müşterimizin fikir aşamasındaki bir ürünü için gerekli kalıpları Almanya’daki kendi kalıphanemizde üreterek, bu kalıplar ile kompakt enjeksiyon, 2-K enjeksiyon, köpük katkılı enjeksiyon, gaz enjeksiyon, şişirme ve tandem kalıp enjeksiyon gibi en son teknolojiye haiz üretim tekniklerini kullanarak, varsa kaynaklama, tampon baskı, montaj, boyama gibi ek hizmetlerle birlikte ürünü müşterimizin istediği duruma getirerek istenilen adrese sevk ediyoruz. Böylelikle müşterilerimize talep ettiği ürün ile ilgili tüm hizmetleri tek elden vererek zaman ve maliyet avantajları kazandırmış oluyoruz. İnovasyon odaklı bir ekip ile müşterimizin ne istediğini çok iyi bilen bir yönetim anlayışının ortaya koyduğu enerji, bizleri BSH, Vaillant, Hella, Canon, Ergoline, Blaupunkt, ThyssenKrupp, Viessman, Buderus Gramer gibi firmaların vazgeçilmez tercihi yapmıştır. 

Coko-Werk ile yollarınız ne zaman kesişti?

Coko Werk ile tanışmam tamamen bir tesadüf diyebiliriz. 2006 yılında insan kaynakları gazetesindeki Coko Werk ilanına yaptığım başvuru sonucu Coko Werk ile tanıştım.    

Coko-Werk neden Türkiye’yi tercih etti? Türkiye’ye geldiğine değdiğini düşünüyor musunuz? Farklı yabancı firmalara Türkiye yatırımı öneriyor musunuz?

Coko Werk’in Türkiye’yi tercih etmesinin en büyük nedeni, tabiî ki en önemli müşterimiz olan BSH firmasının Türkiye’de faaliyet gösteriyor olması. 2006 yılında bize verilen proje ile Coko Werk için Türkiye sayfası açılmış oldu. Tabi bu yatırımın çok isabetli bir karar olduğu yıllar içerisinde kendini ortaya koydu ve bu durumu pekiştirme amaçlı yeni bir yatırımımız şu anda tamamlanmış durumda. 

2010 yılı mart ayında inşaatına başladığımız Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi’ndeki, toplamda 6000 m² kapalı alanı bulunan yeni fabrikamızda üretime başladık. Yılbaşından beri de burada ürettiğimiz ürünlerle BSH’a sevkiyatlarımızı başlattık. Shop in shop üretimimiz de şu an devam ediyor. 5 Mart 2011 tarihine kadar oradaki üretimimize devam edeceğiz ve daha sonra BSH içindeki makinelerimizi de yeni fabrikamıza taşıyarak, tek bir çatı altında faaliyetlerimizi sürdürmek istiyoruz. 2011 yılı ortasına kadar 140 ton ile 1450 ton arasında 16 enjeksiyon makinesi ve çeşitli otomasyon sistemlerimizle faaliyetlerimizi genişletmek arzusu içerisindeyiz. 

Tabi bu olumlu tablo da diğer firmalara Türkiye‘ye yatırım yapma konusunda güzel bir örnek olacaktır. 

Coko-werk organizasyon yapısı hakkında bilgi verir misiniz?

Coko Werk Türkiye Genel Müdürü olarak ben, Almanya merkezimizdeki Teknik Genel Müdür ve Ticari Genel Müdür’e raporlama yapıyorum. Öte yandan Proje Yönetimi kanadı direkt olarak merkezimizde gerçekleşmekte. Biz Coko Werk Tr olarak daha çok üretim ayağı kısmını tamamlamış oluyoruz.     

Türkiye’de en büyük müşteriniz kim?

Aslında şu andaki tek müşterimiz BSH. Bu ana kadar BSH fabrika içinde faaliyet gösteriyor olmamız tabiki başka müşterilere hizmet verme şansı bırakmıyordu. Bu yaptığımız yeni yatırımın önemli bir stratejisi de başka müşterilere ve başka sektörlere de hizmet verebilmek. Özellikle otomotiv sektöründeki grup tecrübemizi Türkiye’deki otomotiv firmalarının hizmetine sunmak istiyoruz.

İhracat oranlarınızdan ve en çok hangi ülkelere ihracat yaptığınızdan söz eder misiniz?

İhracatımız şu anda hemen hemen hiç yok denilebilir. Yeni yatırımın bir diğer amacı da ihracat potansiyeline haiz olabilmek. Yeni oluşan kapasitemizin bir kısmının ihracata kanalize edilebileceği kanaatindeyiz. 

Hangi sektörlere hizmet veriyorsunuz?

Grup olarak beyaz eşya, otomotiv, ısı teknik, bahçe hobby, makine gibi birçok sektöre hizmet veriyoruz fakat Türkiye’de şu anda sadece beyaz eşya sektöründe aktifiz.

Sizi rakiplerinizden ayıran özellikleriniz nelerdir?

Bizi rakiplerimizden ayıran en önemli unsur daima en son teknolojiyi kullanıyor ve müşterilerimize yeni çözümler sunuyor olmamız. En son örnek olarak, bulaşık makinelerinde kullanılan kapı iç çerçevesi daha önce tek komponent parça olarak müşterimize sevk ediliyordu. Daha sonra müşterimiz bu çerçeve kenarlarına sızdırmazlığı sağlama amaçlı kendi üretim hattında silikon uygulaması yapıyordu. Biz ise bu süreci, müşterimizi geliştirme süreçlerinde aktif rol alarak 2 komponent şeklinde ürettik. Yani şu an bu ürün bizim kalıbımızdan çıktığında TPE contalama yapılmış şekilde çıkıyor ve müşterimiz de böylelikle kendi üretim sürecinden bir unsuru elimine etmiş oluyor.  

Coko Werk’in bu inovatif yönü, onun rakiplerinden her zaman bir adım önde olmasını sağlıyor.  

Yeni üyemiz olarak BEYSAD’dan beklentileriniz nelerdir? Sizler için ne yapabiliriz?

Tabiî ki Coko Werk olarak BEYSAD’dan beklediğimiz, uygun organizasyonlarla sektör üyelerini biraraya getirmesi. Ama BEYSAD’ın zaten bunu yeterince yapıyor olduğu kanaatindeyim.

Üye Girişi