• Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

    Get Adobe Flash player

 
Haberler
UL Sertifikasyon Tanıtım Toplantısı Yapıldı (18 Temmuz 2012)

UL firması yerel yüze sahip küresel bir sertifikasyon şirketi. Amerika ve Kanada’ya ihracat yapabilmek için bazı firmalar bu sertifikayı almayı zorunlu kılıyor. Edinmek mecbur olmamakla birlikte, kendilerinin tabiriyle “Kendini farklılaştırmak isteyen firmalar UL yatırımı yapıyorlar. Bu sertifika nihai ürünler için olabildiği gibi, UR ismiyle komponentler için de temin edilebiliyor. 

Dünyanın çeşitli yerlerinde olmak kaydıyla 8000 kişilik personeli mevcut. Ürün üretenler, güvenli ürün talep edenler, perakendeciler ve yasa düzenleyiciler ile çalışıyorlar. Bu güne dek 19.000 adet farklı ürün UL tarafından değerlendirilmiş. 68 sertifikasyon laboratuvarı mevcut. 

Kamu güvenliği misyonuna göre çalışan firma; çevre; hayat ve sağlık; ürün güvenliği; üniversite; sertifikasyon servisleri gibi konu başlıkları çerçevesinde hizmet veriyor. 

18 Temmuz 2012 Çarşamba günü İstanbul Swiss Otel’de yapılan seminer programına İMMİB vasıtasıyla gelen yetkililer o gün en çok, ürün güvenliği üzerinde durdular. Ürün güvenliğini tüketici ürünleri (beyaz eşya); güç ve enerji (kontrol); tel ve kablo olarak gruplayan yetkililer, gün boyunca sektörlere ilişkin ayrıntılı bilgilendirme yaptılar. 

Genel olarak yaptıkları işi; “Hayat kurtaran ve tasarruf sağlayan” olarak değerlendiriyorlar. 

Konuya ilişkin ayrıntılı bilgilere www.ul.com adresinden ulaşılabilir.  

Bu tanıtım toplantısının ardından geçtiğimiz ayda, bu kez İtalya UL’den bir grup, İMMİB’i ziyaret etmek ve Türkiye’de bir laboratuvar ile anlaşma yapılabilir mi, yeni bir yer açılabilir mi, Türkiye’den Türk sanayisine hizmet verilebilir mi diye bir grup yetkilisi ile birlikte bir danışma toplantısı yapmak istemişlerdir. Bu toplantıda BEYSAD’ı Besim Oktayer temsil etmiştir. 

Besim Oktayer, firma yetkililerine bu iş için Türkiye’de bilinilirliklerinin artırılması gereğini hatırlatmış ve BEYSAD’ın bu iş için doğru bir mecra olduğunu önermiştir. Bu toplantının ardından yetkililer derneğimize ve dergimize ilişkin ayrıntılı bilgileri Derneğimizden temin ettiler ve üst düzey değerlendirmeye aldılar. İlerleyen günlerde UL tanıtımı için BEYSAD Dergisi’nde reklam ya da röportaj çalışmaları yapılması planlanmaktadır.

    
   
  BEYSAD Beyaz Eşya Yan Sanayicileri Derneği © 2011 Tasarım: DF