• Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

    Get Adobe Flash player

 
Etkinlikler
Copreci Satış Müdürü Aşkın Koray Korucu ile söyleşi (Mart 2013)

Sevgili BEYSAD üyeleri;

Bu sayımızın üye röportaj konuğu Copreci firması Satış Müdürü Sayın Aşkın Korucu… Çok yoğun zamanında bizleri kırmayıp bize vakit ayırabildikleri için kendilerine teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Sizi tanıyabilir miyiz?

Aşkın Koray Korucu. Uludağ Üniversitesi İktisat Fakültesi mezunuyum. 2005 yılından beri Copreci’de çalışmaktayım. 

Copreci firması organizasyon yapısı hakkında bilgi verir misiniz?

Copreci, Kuzey İspanya merkezli Mondragon guruba bağlı beyaz eşya sektörüne hammadde üreten, sektöründe lider bir firmadır. Bağlı bulunduğumuz Mondragon Gurup İspanya genelinde 7. büyük şirket, dünyada ise kooperatif olarak en büyük şirkettir. 85.000 çalışanı aynı zamanda gurubun hem çalışanı hem de sahibidir. 

Copreci bu gurubun içerisinde, endüstriyel biriminde hammadde üreticisidir. Sırası ile Copreci’nin üretim yaptığı birimler; 

•          Gazlı pişirme,

•          Endüstriyel gazlı pişirme,

•          Gazlı mangal ve şömineler,

•          İndüksiyon,

•          Ev Gereçleri, (gazlı katalitik ve doğalgazlı soba muslukları)

•          Çamaşır ve bulaşık makinası tahliye pompaları,

Copreci’nin İspanya’da 2 olmak üzere, Meksika, Çek Cumhuriyeti, İtalya, Brezilya, Türkiye ve Çin toplam 8 üretim tesisi bulunmaktadır. Bu üretim tesislerinde toplam 2.000 civarında personel istihdam edilmektedir. Ayrıca 21 ülkede de satış ofisleri bulunmaktadır. 

2013 yılı Copreci’nin kuruluşunun 50. yılı ve Copreci TR’nin kuruluşunun ise 10. yılıdır. Bu vesile ile Copreci tarihi ile ilgilide kısa bilgi vermek isterim. 

1963 yılında Kuzey İspanya’da 40 kişilik bir gurubun gaz musluğu üretimi ile Copreci ilk üretimine başladı. 1970 yılına gelindiğinde çamaşır makinesi için ilk tahliye pompa motoru üretimi başladı. 80’li yıllara gelindiğinde ise artık Copreci %70 ihracata çalışan başarılı bir firma olmuştu ve bu dönemde yurt dışı satış ve ajans ağını kurdu. 1988 yılında Arianne roketi için “pressure sensor” üretimini yaptı. 

1989 yılında Meksika Guadalajara fabrikası üretime başladı. Bu fabrika ile birlikte Mondragon Gurubu ilk defa denizaşırı bir yatırım yaptı. 1991 yılında Copreci Kuzey İspanya da Aenor ve Afaq sertifikalarını alan ilk şirket oldu. Aynı yıl Copreci Çek Cumhuriyeti üretime başladı. 1992 yılında Prens Felipe ve daha sonra büyük gurup müşterilerinde sırası ile Gümüş ve Altın kalite ödüllerini aldı. 1994 yılında Copreci, beyaz eşyaya hizmet veren diğer kooperatifler ile birlikte Mondragon Komponent birimini oluşturdu. 

2000 yılında Copreci ilk kendi İndüksiyon ocak üretimine başladı. 2003 Copreci Türkiye Gebze fabrikasında üretime başladı. 2004 Çin fabrikası üretime başladı ve 2007 yılında da gaz ve elektroniği birleştirerek “Smart Cooking” projesini hayata geçirdi. 

Copreci firmasına ve yaptığı çalışmalara ilişkin bilgi verir misiniz?

Türkiye ve diğer ülkelere yapılan yatırım kararının asıl sebebi, Copreci’nin müşteri odaklı bir şirket olması ve müşterilerine en iyi servisi verebilmek için onlara daha yakın olma gereğinden gelmektedir. Bu sebeple Türkiye’de gelişen beyaz eşya sektörüne ve müşterilerimize en iyi servisi verebilmek için 2003 yılında Gebze fabrikamızı kurduk. Tabii ki bu fabrikanın tek kuruluş amacı sadece Türkiye’deki müşterilerimize hizmet vermek değil, yine Copreci Türkiye’nin doğal pazarı olan Ortadoğu, İran ve Kuzey Afrika ülkelerine de bu merkezden hizmet vermektir. Halihazırda İhracatımızın büyük bir bölümü bu ülkelere yapılmak ile birlikte bazı özel ürünler için Avrupa ülkelerine de ihracat yapmaktayız. 

Sizi rakiplerinizden ayıran özellikleriniz nelerdir?

Copreci 50 yıldır beyaz eşya sektöründe hizmet veren bir firmadır ve bu süre zarfında gösterdiği performansın ana sebebi “güven” dir. Bu güven öncelikle ekibimiz tarafından hissedilir ve bu güven duygusu tüm stratejik müşteri ve tedarikçilerimize yayılır, çünkü biz ticaretin müşteriden tedarikçiye kadar bir ekip ruhu içerisinde yapılması gerektiğine inanırız ve güven olmadan ekip olunamayacağını biliriz. Bizim misyonumuz sektörümüzde lider pozisyonumuzu koruyarak, beyaz eşya üreticilerine çözüm üretmektir. Yaptığımız iş gereği sürekli olarak kalite ve yeniliklere yatırım yaptık ve yapmaya devam ediyoruz. Gaz ve elektroniğin birlikte kullanarak son müşteriye birçok kullanım kolaylığı sağlayan ve bu alanda en büyük yatırımı yapan firmayız. Her zaman müşterilerimize en iyi kaliteyi en iyi fiyatla vermeyi hedefledik.  

Yeni üyemiz olarak BEYSAD’dan beklentileriniz nelerdir? Sizler için neler yapabiliriz?

BEYSAD’dan beklentimiz yurt içinde ve yurt dışında gerek tedarikçi alternatifleri, gerekse yeni pazar alternatiflerinde hem bizi, hem sektördeki diğer üreticileri birleştirici, bir araya getirici olmasıdır. Türkiye’deki beyaz eşya sektörünün gerek kalitesini, gerekse verimliliğini her geçen gün arttırarak diğer rakip ülkelere karşı cazibesini ve rekabetçiliğinin arttırılmasına katkıda bulunmasını isteriz.  

 
     
     
    
  BEYSAD Beyaz Eşya Yan Sanayicileri Derneği © 2011 Tasarım: DF