• Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

    Get Adobe Flash player

 
Etkinlikler
BEYSAD İş Yemeği Toplantıları 2 (12 Temmuz 2011)

Bildiğiniz üzere, BEYSAD Yönetimi geçen ay itibariyle yeni bir kararla her ayın ikinci haftasında yapılan BEYSAD Yönetim Kurulu toplantılarının ardından, sektörümüz ile ilgili gelişmeleri üyeleri ile görüşmek üzere “İş Yemeği Toplantıları” tertip etmeye başladı. 

Bu yemekli toplantılardan amaç, BEYSAD’ı bir adım daha ileriye taşıyabilmek, üyeleri ile daha samimi bir sohbet ortamında, üyelerinin görüşlerinden daha fazla faydalanabilmek idi. 

16 Haziran 2011 Perşembe günü yapılan ilk toplantının sonucunda alınan çok olumlu dönüşlerle, bu ay da ikinci yemekli toplantı düzenlendi. İkinci toplantı 12 Temmuz 2011 Salı günü Marriott Hotel Asia’da saat 19.00-21.00 arası “Beyaz Eşya Yan Sanayii Strateji Belgesi konu başlığı ile yapıldı. Toplantıya, Yönetim Kurulu üyeleri ile birlikte 15 üye davet edildi. Ayrıca Beyaz Eşya Yan Sanayii Strateji Belgesi çalışmalarında BEYSAD’ın paydaşı olan Uluslararası Rekabet Araştırmaları Kurumu (URAK) Yetkilisi Melih Bulu ve yine bu çalışma kapsamında bize yardımcı olacak olan diğer paydaşımız Tria Eğitim Danışmanlık firması Genel Müdürü Melih Yurdagül de toplantıda hazır bulundular. Bu toplantıda ayrıca, hem üyemiz olmaları sebebiyle, hem de Strateji Belgesi çalışmalarında ana sanayilerimizle de görüşmeler kapsamında Arçelik Satınalma Alan Yöneticisi Evren Albaş da toplantıya büyük katkı sağladılar. 

Toplantıda ilk olarak Yönetim Kurulu Başkanı M. Bahadır Balkır kısa bir açılış konuşması yaptı ve BEYSAD çalışmalarına ilişkin bilgiler verdi. Tüm katılımcılarla kısa bir tanışmanın ardından, Strateji Belgemizin yol haritasını paylaşmak üzere Tria Danışmanlık’dan Melih Bey kısa bir sunum gerçekleştirerek üyelerimizi bilgilendirdiler. Konuya ilişkin merak edilenler yeniden konuşuldu ve yanıt buldu. 

Toplantıda misafir her üyeye söz verildi ve Strateji Belgesi’nden beklentilere ve içerisinde olabilecek bilgilere ilişkin çok güzel fikirler öne sürüldü. Bu kapsamda belge içerisinde olabilecek öneri bazı konu başlıkları şu şekilde sıralandı; 

  • Beyaz eşya sektörü ile başka sektörler karşılaştırılabilir (benchmark)
  • Daha önce yapılan görüşmelerde de bu toplantıda da ana sanayilerimiz bilgi akışı konusunda ellerinden gelen desteği verebilecekler, bu bilgilerden faydalanılmalı
  • Yerli ana sanayi yan sanayi ilişkilerinin sağlam adımlarla ilerlemesine ilişkin çalışmalar bu belge ile yaygınlaştırılabilir, diyaloglar daha da gelişebilir.
  • Ana sanayinin stratejisinin bilinmesi yan sanayii de doğru yönlendirebilir
  • Enerji gibi hepimizin ortak konularına ilişkin bir başlık açılabilir
  • Doğru ürünü doğru yerde kullanabilmek için ana sanayi yan sanayi tasarım aşamasında da birlikte hareket edebilir, ortak tasarım çalışmaları yapılabilir
  • Strateji Belgesi ile görev ve sorumluluklar belirlenmeli, yıllık periyotlarla takibi yapılabilmelidir.
  • Global tedarikçi olabilmemizin yolları bu belge ile gösterilebilir
  • Çin, Hindistan, Polonya, İtalya ile sektörün durumu nerelere gidecek, biz bunun neresinde olabileceğiz başlığı önemli olabilir
  • Yerlileştirmeye ağırlık verilmeli, “Ofset malzeme” konusu beyaz eşya için de bu belgeyle hükümete iletilebilmelidir
  • Çevre mevzuatları çok önemli ve belgede bu konuda bilgilendirmeler, yönlendirmeler yapılmalı
  • Kendimize eleman yetiştirmenin yolları bulunmalı
  • Beyaz eşya yan sanayiinin rekabetini etkileyebilecek, kalıpçı, makinacı vs. gibi diğer tedarikçilerin durumu da belgenin bir yerinde yer alabilmeli  

Bu çok değerli konular karşılıklı tartışıldı. Toplantıya Yönetim Kurulu üyelerine ek olarak Aydın Ersoy (Borçelik), İlhan Oburoğlu (Elektrosan), Serdar Topuzoğlu (Ema Tesisat), Serpil Eryılmaz (Erdemir ÇSM), Zeki Yalın (Erkurt), İsmail Hakkı Özdoğan (Gediz Ambalaj), Tolga Ballık (Gizem Seramikfrit), Kazım Güzel (Harput Plastik), Güler Eras (Net Kimya), Fatih Köymen (Pas South), Suphi Yetiş (Supaş Otomat), Çetin Çıtakoğlu (Teknopark Makine) da katıldılar. 

Bu toplantılar sayesinde üyeleri ile iletişimin olumlu yönde daha da gelişeceğine inanan BEYSAD Yönetimi, birkaç ayda bir bu toplantıları sürdürmeyi ve orada oluşan yeni fikirleri olgunlaştırarak üyelerinin yararına hayata geçirmeyi düşündüklerini bir kez daha ifade ettiler.

 
     
 
  BEYSAD Beyaz Eşya Yan Sanayicileri Derneği © 2011 Tasarım: DF