• Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

    Get Adobe Flash player

 
Etkinlikler
Eurotec Satış ve Pazarlama Müdürü Ersan Biler ile söyleşi (Mart 2015)

Değerli BEYSAD Okurları;
Bir yeni üyemizi daha gururla sizlerle tanıştırmaktan memnunuz. Yaptıkları işlerden gurur duymamak, ailemiz içinde böyle değerli firmaların varlığını her geçen gün farketip daha da keyif almamak mümkün değil. Eurotec Firmasının genç Satış ve Pazarlama Müdürü Sayın Ersan Biler ile tanışmanızı istiyoruz. Eurotec firmasının farkını
Standart ürünlerde rekabetçi, özel ürünlerde akılcı çözümler” olarak nitelendiren Sayın Biler’in cevaplarından mutlaka kendinize pay çıkarabileceğinize inanıyoruz. Kendilerine değerli zamanlarını bize ayırdıkları için teşekkür ediyor, “BEYSAD Ailesi’ne hoşgeldiniz!” diyoruz.

Sizi tanıyabilir miyiz?

26.09.1980 İstanbul doğumluyum. Lisans eğitimimi Fatih Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü’nde, Yüksek Lisans eğitimimi Beykent Üniversitesi İşletme Bölümü’nde tamamladım. Aralık 2004 yılında Eurotec’e Lojistik Sorumlusu olarak başladım. Sonrasında Lojistik ve Satınalma Sorumluluğu, Lojistik ve Satınalma Müdürlüğü görevlerinde bulunduktan sonra, yaklaşık 4 yıldır Satış ve Pazarlama Müdürü olarak görev yapmaktayım.

Eurotec firmasına ve yaptığı çalışmalara ilişkin bilgi verir misiniz?

Eurotec 2004 yılında Avrupa Serbest Bölgesi-Çorlu’da kuruldu. 2004 yılının ikinci yarısında üretime başlayan Eurotec, Mühendislik Plastikleri alanında kompounder olarak faaliyet göstermektedir. Son teknoloji makine yatırımı, Ar-Ge ve insan kaynağına vermiş olduğu önem ile kısa süre içerisinde Mühendislik Plastikleri’nde Türkiye’de pazar lideri ve 30 ülkeye düzenli ihracat yapan bir firma haline geldi.

Eurotec’in kuruluş amacı, tedarikçisi olduğu firmaları başarıya ulaştırabilecek desteği sağlayarak, ülkesinde ve yurtdışı pazarlarda güvenilir, standart ürünlerde rekabetçi, özel ürünlerde yaratıcı çözümler sunabilmektir.

Eurotec, kalite ve müşteri ihtiyaçlarına odaklı yönetim ve üretim anlayışıyla kuruluşundan beri her üç yılda bir kapasitesini %50 arttırarak 22,500 ton/yıl kurulu kapasiteye ulaşarak mühendislik plastiklerinde Türkiye’nin en büyük kapasitesine sahiptir.

Oldukça geniş olan portföyümüzde bulunan PA6, PA66, PPA, PBT, PET, PC, PPO, PP, PE ve POM kompound ürünlerimizle her sektörden müşterilerimize fark yaratan, alternatifli çözümler sunma şansına sahibiz.

Eurotec firması organizasyon yapısı hakkında bilgi verir misiniz?

Eurotec, Türk-Alman ortaklı bir yapıdır. Kalite anlayışı, yönetim yapısı, teknolojik altyapı ve laboratuvar imkanlarıyla Alman düşünce yapısı ve sistematiğini benimseyen Eurotec, müşteri odaklılık, pratik çözümler ve esneklik konularında Türk düşünce yapısı ile yönetilmektedir.

ISO 9001, 14001 ve OHSAS 18001 belgelerine sahip olan firmamız çalışanlarının sağlığına ve çalışma şartlarına, ürünlerinin kalitesine ve çevreye son derece duyarlı biçimde ve bu konularda kesinlikle taviz vermeden yönetiliyor.

Hangi sektörlere hizmet veriyorsunuz?

Eurotec olarak çok çeşitli sektörlerde geniş bir müşteri portföyüne sahip olduğumuz için sahip olduğumuz uygulama bilgi ve tecrübelerimizi farklı sektörler için yenilikçi çözümler üretebilme kabiliyeti olarak kullanabiliyoruz. Beyaz Eşya, Otomotiv, Elektrik-Elektronik, Spor Ekipmanları, Güvenlik Ekipmanları, Bahçe ve Elektrikli Ev Aletleri, Medikal Ekipmanlar, İnşaat, Tarım Aletleri ve Mobilya hitap ettiğimiz birçok sektörden bazılarıdır.

Tüm sektörlerin ihtiyaç duyacağı ürün çeşitliliğini portföyümüzde bulundurduğumuz için mühendislik plastikleri kullanımının olduğu tüm sektörler bizim hizmet verebildiğimiz sektörler haline gelmiştir. Portföyümüzde camelyaflı, cambilyalı, karbon elyaflı, mineral dolgulu formüllerimizin yanı sıra yanmazlık dayanımı gerektiren uygulamalar için halogen-free, halogenli ve kırmızı fosforlu ürünlerimiz bulunmaktadır. Ayrıca ısı stabilizeli, hidroliz-glikol ve sıcak yağ dayanımlı, darbe dayanımlı, UV stabilizeli, lazer ile yazılabilen formüller sunabildiğimiz çözümlerin yalnızca bir bölümünü oluşturmaktadır.

İhracat oranlarınızdan ve en çok hangi ülkeye ihracat yaptığınızdan söz eder misiniz?

Eurotec, Mühendislik Plastikleri’nde Türkiye’nin en büyük ihracatçısıdır. Türkiye’de pazar lideri ve 30 ülkeye düzenli ihracat yapan bir firmadır. Çok geniş pazarlara ve sektörlere hizmet verdiğimiz için Eurotec, kuruluşundan beri tüm lokal ve global krizlerden büyüyerek çıkmıştır. Hizmet verdiğimiz coğrafyalar; Türkiye, Avrupa, Afrika, Ortadoğu, Asya ülkeleridir.

2014 verilerine göre toplam satışımızın sadece %43’ü Türkiye’dedir. %57 oranında ihracata çalışan bir firmayız. Yoğun olarak Beyaz Eşya, Elektrikli Ev Aletleri, Otomotiv ve Elektrik-Elektronik sektörlerine ihracat yapmaktayız. Özellikle kalitenin ve rekabetin en üst seviyede olduğu Avrupa ülkeleri ihracatımızda en büyük paya sahiptir.

Sizi rakiplerinizden ayıran özellikleriniz nelerdir?

Eurotec’de biz müşterilerimizi ailemizin bir parçası olarak görürüz. Bizim için ürün satışı müşterilerimize sadece hammadde tedarik etmekten ibaret değildir. Müşterilerimizin üretimlerinin her safhasında teknik olarak destek vermekteyiz. Türkiye’nin en geniş laboratuvar imkanlarına sahibiz. Müşterilerimiz malzeme seçimlerinden yeni projeye, muadil ürün çalışmalarından sektörleriyle ilgili varolan ürün hammadde standartlarının testiyle ilgili her konuda bizden destek alabiliyorlar.

Eurotec’in kuruluş amacı, tedarikçisi olduğu firmaları başarıya ulaştırabilecek desteği sağlayarak, ülkesinde ve yurtdışı pazarlarda güvenilir, standart ürünlerde rekabetçi, özel ürünlerde yaratıcı  çözümler sunabilmektir. Eurotec rakiplerine kıyasla hem teknik hem ticari olarak fark yaratabilen, Mühendislik Plastikleri pazarında alışılmışın dışındaki hizmet kalitesiyle çıtayı her yıl daha da yükseğe çıkarmayı öncelikli hedefi haline getirebilmiş bir firmadır.

Kurulduğumuz günden bu yana Eurotec, her yıl yatırım yapan, son teknoloji makine ve ekipmanları bünyesine katan, yenilikleri tüm rakiplerinden önce hayata geçiren bir firma konumundadır.

Eurotec, bu özelliğini devam ettirebilmek adına her yıl bütçesinden minimum 2.000.000 TL’lik  kısmını AR-GE faaliyetleri, laboratuvar ve üretim ekipmanlarına ayırmaktadır. Araştırma ve Geliştirmenin şirketlerin hayati bir fonksiyonu olduğunun bilincinde olan firmamız kendi AR-GE pilot üretim hatlarına sahiptir.

Eurotec’in farkını özetleyen cümle“Standart ürünlerde rekabetçi, özel ürünlerde akılcı çözümler”dir. Ürettiğimiz standart ürünlerimizde teknik olarak rakip ürünlerle en az aynı seviyedeyken ticari olarak oldukça rekabetçiyiz. Bu avantajımızın yanı sıra bizi öne çıkaran en önemli farkımız özel ürünlerde sunduğumuz akılcı ve yenilikçi ürünleri makul fiyatlarla sunmamızdır.

BEYSAD’dan beklentileriniz nelerdir? Çalışmalarından memnun musunuz? Sizler için neler yapabiliriz?

BEYSAD’a kısa süre önce üye olmamıza rağmen yaptığı başarılı çalışmaları ve projelerini yakından takip ediyor ve takdirle karşılıyoruz. Gördüğümüz kadarıyla oldukça profesyonel ve konusuna hakim bir ekip tarafından devamlı kendini ve üyelerini geliştirmeye ve katkı sağlamaya odaklanmış şekilde hizmet veriyor.

BEYSAD’ın sektör sorunlarına yaklaşımının, aynı sektörde yer alan firmalar arasında köprü olabilme misyonunun ve aynı zamanda üyelerinin gelişmelerine katkısının artarak devam etmesi en büyük beklentimizdir.

 
    
  BEYSAD Beyaz Eşya Yan Sanayicileri Derneği © 2011 Tasarım: DF